Před časem jsem tu psal, že se pomalu poohlížíme po novém autě.
Vzhledem k tomu, že jsem příznivcem všech novinek, které snižují závislost člověka na ropě a podobném nerostném bohatství, pod vlivem textu o novém francouzském autě (Francouzi otevřeli fabriku na výrobu elektromobilů Citroen Berlingo) možná rozhodnutí o koupi nového vozu ještě odložíme...
V článku se uvádí, že premiér Francois Fillon minulý týden v pátek slavnostně otevřel v Solesmes na severu Francie závod MVE společnosti Venturi na výrobu elektrických vozů Citroen Berlingo pro automobilku PSA. ... Užitkový vůz Berlingo First Electric by měl na jedno nabití ujet až 120 km při maximální rychlosti 110 km/h. Využívat ho má začít i francouzská pošta, část produkce je určena na export...
Co vy na to, milí čtenáři?
Z čeho se skládá tento BLOG:
2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný
Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz
středa 22. září 2010
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Ja, coby student 5. rocniku VUT v Brne, se zamerenim studia na AUTOMOBILY a traktory, marne premyslim KDE mam zacit s nazory o teto problematice (se kterou jsem ze skoly celkem obeznameny) Chytim se nekolika vyse uvedenych faktu - i kdyby se pri dodrzeni 110 km/h rychlosti opravdu ujelo 120 km, tak CO TO JE? To jsme z Brna po dalnici nejakych 25 km za Jihlavou, takze neco za pulkou cesty do Prahy. Dalsim bodem je zivotnost baterii, soucasne baterie garantuji 2 000 nabiti a vybiti, coz po rychlem spocitani cini 240 000 ujetych km na jedny baterie. To neni moc (ja pred 2 lety kupoval Dieselove auto s najetymi 150 000 km - coz bylo akorat "zajete"), dalsi, nemene dulezity, bod je, doba nabijeni baterii, s tim je spojena nutnost pristupu do site elektricke energie. A jako, v obecne rovine charakteristiky problemu, posledni bod je CENA elektrice energie. Jakmile by moc lidi preslo na elektromobily, tak nejmenovani cesti dodavatele elektriny by okamzite zvedly ceny teto komodity, protoze by se stala jeste vice nepostradatelnou. A tim by trpeli VSICHNI spotrebitele elektriny, nejen majitele elektromobilu. Nevim, jak ostatnim, ale MNE by to celkem hodne vadilo, ze bych kvuli par jedincum, kteri by si elektromobil, coby modni doplnek, poridili do garaze a ceny elektriny by kvuli tomu sly nahoru. Takze shrnuti na zaver - tudy, metodou elektromobilu, cesta NEVEDE a NEPOVEDE !!! Jako budouci, doufejme, automobilovy inzenyr bych se ubiral cestou Hybridnich pohonu, tudiz kombinace ropneho produktu a vodikoveho pohonu. AM
OdpovědětVymazat