2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

neděle 3. ledna 2010

Štikozubec chilský

Tak si užíváme poslední den vánočně-novoročního volna.
Ráno jsem jel s dětmi na nákup (Filípek jel na kole a Leničku jsem vezl v kočárku) do Alberta, koupili jsme filety štikozubce chilského k obědu a jogurty dětem...
Štikozubec obecný (Merluccius merluccius), zvaný též hejk nebo mořská štika, je dravá ryba z čeledi štikozubcovitých, která žije v severovýchodním Atlantiku, Středozemním a Černém moři. Má chutné, málo tučné bílé maso, je proto intenzivně lovena komerčními rybáři a její populace trpí nadměrným rybolovem.
...vymyslel jsem totiž včera pro Fifi "hru na jedení ryb". Z adventního kalendáře z brumíků jsem mu udělal "metr", až 24x bude poslušně jíst rybu, následovat bude "mamut", prý to má být takový, aby šel jíst, jak rozhodl Filípek, tak jsem zvědav, jak to vyřeším... Ale já si nějak poradím.
Když se děti po obědě vyspaly, šel jsem si s nimi ještě chvilku kopat míčem ven, ale mráz nás brzy zahnal zpět domů. Teď se po toustech, oblíbené večeři, děti dívají na Pana Tau. A poslední den vánočně-novoročního volna pomalu končí...

Žádné komentáře:

Okomentovat