2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

čtvrtek 14. ledna 2010

Občas unaven

Občas jsem tak unaven starostmi všedního dne, že se mi ani nechce nic na blog psát. Tak se, pravidelní čtenáři, na mne nehněvejte...
Filípek i Lenička mne stále překvapují: Filípek tím, jak si občas něco vymýšlí a přesvědčuje, že se má udělat něco, co jemu vyhovuje, Lenička pak svou bystrostí a mazaností, byť toho stále moc nenamluví (ale už říká i "Leni"), vše si gesty a posunky prosadí a "domluví si", co že to právě v daném okamžiku chce... A k tomu na mne kouká svýma oříškovýma očkama, co je má po mně...
Stále se setkávám se situacemi, kdy mne někdo přesvědčuje o zjevné nepravdě, a teprve když mu "otluču o hlavu" papírový dokument či text na firemním webu či nějakou jinou argumentace, "dá mi pokoj", mnohdy však aniž by uznal, že se mýlí. To totiž lidi velmi neradi dělají. A já ostatně někdy taky nerad přiznám, že jsem se zmýlil, i když se na heslo "mýlit se je lidské" snažím pamatovat a pokud možno vždy řícz alespoň prosté: "Sorry, spletl jsem se" nebo "Sorry, zapomněl jsem." Vždyť je to tak prosté...
Včera a dnes jsme z médií informováni o včerejším zásahu ÚOOZ (abych nemohl být nařčen z čehokoliv, užiji citace):
ÚOOZ zřejmě znovu zasáhl proti příznivcům krajní pravice
Útvar pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) ve středu zřejmě znovu zasáhl proti příznivcům krajní pravice. Mluvčí ÚOOZ Pavel Hanták informaci odmítl potvrdit, ČTK pouze řekl, že útvar právě provádí "několik realizací". Šéf místní organizace Dělnické strany ve Vlašimi Jiří Bárta řekl, že má zatím potvrzeno, že se zásah týká dvou lidí. Podle serveru Novinky.cz policisté hledali neonacistické symboly, které podezřelí údajně propagovali a prodávali. Zásah nemá souvislost s hudebními koncerty a podobnými akcemi, napsal server. Podle serveru Týden.cz policie zadržela několik lidí v Praze a v Brně, podle serveru iDnes.cz zasáhla i v Prostějově. Rozsáhlý zásah proti přívržencům krajní pravice provedl útvar loni v říjnu, kdy při řadě domovních prohlídek na různých místech České republiky zadržel 24 lidí. Celkem 18 z nich poté obvinil z podpory a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka. Někteří ze zadržených přitom byli původně podezřelí z přípravy teroristického útoku na území Česka.

Radio Prague (Český Rozhlas 7 - Radio Praha), středa, 13. leden, 2010
Nejsem příznivce jakéhokoliv takového hnutí, nechci z nich nikoho propagovat, nechci je hájit! Ne, nic takového! Nestotožňuji se s ničím z toho, co přece bylo hlavní příčinou rozpoutání 2. světové války. To nás přece učili v dějepisu a nikdo hrůzi války nechceme!
Ale když se mluví o symbolech nacismu, zpravidla se mluví o hákovém kříži, no a já si vzpomenu na úplně jiný význam symbolu svastiky, jak někteří neznalí a nepoučení stáli v Indii před chrámem v Chandigarhu poněkud zaskočeni... Že nevíš, čtenáři, o čem mluvím? Tož se pouč třeba zde na Wikipedii, jmenuje se to Svastika. Původně to totiž není symbol nacismu, ale indický symbol štěstí... Ale to jen na okraj. To nás ví holt jen velmi málo, velmi málo lidí v této zemi má nějaký vztah k Indii. Já mezi ně patřím, tak sorry, že to zmiňuji...

Žádné komentáře:

Okomentovat