2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

úterý 27. července 2010

Parní čistič EKOLUX 8000

Byl u nás v pondělí na předváděčce pán od firmy LUX a předvedl nám širokou škálu možností parního čističe EKOLUX 8000.
Což o to, mluvil hezky, a hračka je to šikovná, ale cena je poněkud odrazující (na webovkách ji nehledejte, není tam, ale prozdradím vám, že je to plus minus 40 tisíc). Každopádně mi hlavou vrtají tři věci:
  1. Proč operátorka, která se mnou domlouvala termín schůzky/předváděčky, hovořila o tom, že dostaneme i nějaký dárek, když pán z firmy u nás nic nenechal (nepočítám-li telefonní číslo, které jsem si uložil do mobilu).
  2. Proč, když je výrobek tak skvělý, je v tolika inzerátech na webu nabízen za 15-20 tisíc (např. zde nebo zde) Mám obavu, že všichni ti lidé se jen nechali přesvědčit o tom, že výrobek "stojí za ty prachy".
  3. Taky jsem našel na webu k tématu tuto krásnou větu: "Dobrý den, EKOLUX 8000 je opravdu v současné době přehnaně drahý, ale tak to bývá u kontaktního prodeje s předvedením. Do domácnosti spíše doporučuji parní vysavač." A uvědomuji si, že mne ta operátorka z firmy vlastně podvodně ujišťovala, že to, na co se podívám, bude parní vysavač, neboť parní čistič jsme už před třemi lety viděli! Já jí říkal, že parní čistič známe, ona mi řekla, že to bude vysavač, tedy něco jiného - a "skutek utek".
Ne, nemohu říct, že bych někde našel informaci o tom, že je výrobek špatný či že něco nefunguje. Jen ta cena je díky způsobu prodeje prostě moc vysoká!
Budu se muset s panem prodejcem asi ještě spojit a minimálně si popovídat po telefonu... Ale bude mít co dělat, aby mne rozumně přesvědčil, že se nemám cítit podvedený - neboť už mám vyhlídnutý uplně jiný výrobek.

21 komentářů:

  1. Hmmm, tak podle pána od LUXu je normální, že lidé prodávají nový výrobek v bazaru po měsíci či několika měsících, prý je normální, že se nezveřejňuje cena (zkoušel na mne argument, že ani cenu automobilu neznám předem... stupidita, všude se dozvím cenu základního modelu vozu pro danou volbu výkonu a typu motoru!), a hlavně ten podfuk s rozdílem mezi parním vysavačem a parním čističem nazval slovíčkařením - realita je taková, že se nám po třech letech prostě chtěli znovu vnutit do domácnosti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy máte 2 tituly a svou otázku, zda je parní čistič skvělý, myslíte vážně nebo si z nás děláte jen legraci????

      Vymazat
    2. Ach jo, další anonym co neví, co je to řečnická otázka a co je to nadsázka...

      Vymazat
  2. Je normální, že si člověk koupí auto a za pár let ho prodává. Přesto byl spokojen s tím jak mu auto slouží. Najděte mi nějaký rozumný příklad, který výrobek se neda na internetu koupit v bazaru. Ach jo. Kaercher mohu doporučit. Stejně jako moho doporučit Škodu Octavii, protože je to solidní auto, ale BMW je BMW. To ovšem pochopíte až po svezení.

    OdpovědětVymazat
  3. Pane/paní, pokud si kupujete auto a po pár MĚSÍCÍCH jste došel/došla k závěru, že chcete jiné, jste pitomec. Nic víc nemám co dodat...

    OdpovědětVymazat
  4. dobrý den pane Novotný,
    děkuji za Váš příspěvek, s chutí jsem si Vaši zpětnou vazbu přečetla.
    Ano - souhlasím, výborný nápad - čistit parou... dokonalé, bez saponátů a výkonné, ušetří práci.
    Nicméně POZOR!!! dnešní cena 65.000 !!!!!!!!!!

    jenž byla dneska prezentována, je naprosto nesmyslná!!! Tedy nikoliv 40tis... ale 1,5x více.

    Katastrofa, drzost, lichvaření....

    srdečně zdravím, a držím palce, aby cílová skupina, co vesměs nemá moc peněz se nenechala zmanipulovat. zdravím, jdu omrknout Vaše odkazy... neb parou ano.... odpovídající cenu = cena vs. výkon. tak počítám 10... maximálně 15 tis. CZK

    Jana ad.

    OdpovědětVymazat
  5. ještě kontakt: jana.a@seznam.cz

    pěkný den :-)

    OdpovědětVymazat
  6. no, 65.000,- jsem ještě neslyšel, u nás byl za 38.000,- Mě by ale spíš zajímalo, jestli je opravdu o tolik lepší, než ty, které se dají koupit např. od Karcheru za desetinu až polovinu této sumy. Bohužel informací a hlavně srovnání v tomto směru je na internetu žalostně málo a to jsem procházel německé i anglické weby. Takže kdyby někdo objevil nějaké recenze, srovnání a pod., budu moc vděčný:) Díky a hezký den!

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den, u nás byli dnes a cena je 45 OOO Kč, pokud Vám k tomu nevnutí i žehličku a prkno, pak je to 78 OOO. Výrobek je to zajímavý a inspiroval nás k nákupu - parního vysavače od konkurence za cenu podstatně nižší.

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, právě nás opustil slušný a přívětivý "uklízeč" od firmy LUX a s tím, že v bytě byla všude pára,občas i čisto a prodejní cena je 70 999,- s veškerým příslušenstvím (prkno, žehlička apod.)po slevě a okamžitém odběru pouze parního čističe jsme se dostali na částku 40 000,-. Zajímalo by mne zda je cena určována dle lokality, nebo podle "ksichtu"?

    OdpovědětVymazat
  9. K ceně:

    Slyšel jsem, že páni prodejci jsou poučeni, jak dle zařízení domácnosti, vizáže potenciálního kupujícího a několika dalších parametrů mají odhadnout, na jaké ceně začít licitovat a kam se s cenou má jít dolů, aby snad kupující nenabyl dojmu, že se snad posouvá cena až odezřele dolů... No a jednoznačné je, že z rozdílu od minimální ceny a skutečné ceny se pak počítá procenty částka, která prodejci zůstane jako odměna za realizovaný prodej. Akorát mám dvě rozdílné informace: A) Prodejce má pevnou částku z prodaného kusu + vše z toho, kolik činí rozdíl mezi konečnou cenou a základem (ten mi nikdo nechce prozradit, hádám ho na 20 tisíc) B) Z konečné ceny jsou prostě procenta, jen se nesmí jít pod konkrétní částku. Každopádně pokud se nepodepíše smlouva hned, ale musí do toho opět vstoupit centrála, jsou hned procenta nižší...

    OdpovědětVymazat
  10. Dominik,
    zdravím všechny příznivce fy.Lux. Vysavač máme již 15 let a přežil vše i dvoje stěhování. V nejmenším si nemohu stěžovat, pravidelně chodí nabídka na pytlíky, když je nepotřebujem, stačí jen telefonicky odvolat a je to. Prostě pohoda. A teď nám fy. Lux sice po 15 letech poprvé posílá zdarma servisního technika. To je ale servis. Drobný červík pochybnosti sice zahlodal ale co vždyť je to zdarma. A pak již vše podle scénáře který znáte, z technika se vyklubal prodejce, parní čistič měl jako trumf v rukávu, cena začala na 65 000 s kompletní výbavou a pak jsme to osekávali až na 40 000. U mne ovšem s tím rozdílem že na konci vytáhl pokladní bloček a naúčtoval mi 131 korun za filtr který vyměnil v rámci bezplatného servisu. Jen mi zapomněl říct že tyto drobnosti se platí. Nejde o ty peníze ale u mně o princip, Nejvíc mne dojalo když mi pán vysvětlil že jsem to vlastně chtěl sám, že jsem si ten konflikt přivolal, že jsem na něj čekal. Víceméně je mi ho líto,na to musí mít člověk opravdu pevný žaludek a hroší kůži aby odešel jako vítěz. Musím mu ale touto cestou poděkovat, pokud by neudělal pro mne tuto zásadní chybu, měl mně na lopatě, byl jsem rozhodnutý o koupi velmi vážně uvažovat.

    OdpovědětVymazat
  11. Zdravím

    Čítal som pôvodný príspevok pána Mgr. Ing., škoda že tak málo titulov :) . Pár podstatných rozdielov pri uvedených čističov je. To ale pán Mgr. Ing. zistí až po kúpe bežného - lacného parného čističa. Dôležitý faktor pri Ekoluxe 8000 je jeho životnosť ktorú pán Mgr. Ing. vôbec nespomenul - kto vie prečo :) . Ekolux 8000 má životnosť minimálne 30 rokov. Koľko má karcher ? Ekolux 8000 nemá problém s vodným kameňom - neusádza sa na stenách vodnej nádrže a ani na špirále = usádza sa vodný kal ktorý sa vypúšťa jednoducho na spodnej časti stroja cca raz za 1/4 roka. Ako treba čistiť karcher pán Mgr. Ing. nespomenul - prečo? Koľko stoja nádstavce ktoré sa používajú pri čistení? Malé nadstavce na LUX stoja cca 3€ za kus, podlahová kefa cca 7€. Koľko stoja u karchera? Koľko stoja návleky na kerchcer pre podlahový nádstavec ? Na LUX sa používa aká koľvek handra ktorá je stálofarebná a nasiakavá = starý uterák(ručník), stará plachta(prosteradlo), stará osuška atď. To je len pár vecí ktoré ma napadli. A ešte jedna vec. Karcher má objem kotlíku: 1,2 l ako dlho s tým dokážete čistiť ? LUX má úžitkový objem nádrže 2,4 l - cca 3 hoďky upratovania bez nutnosti dolievania vody. A je toho ešte mnoho viac. Pán by mal na budúce viac počúvať čo mu kto vraví a potom to aj písať. Ale je to spôsob vyjadrovania pána Mgr. Ing. . Lux mám doma a som s ním nadmieru spokojný.

    OdpovědětVymazat
  12. Naozaj, ako niekolko raz :-)
    Dotyčný anonym nečetl můj příspěvek, ale vypisuje, proč je LUX lepší. Jenže můj příspěvek v prvé řadě kritizuje prodavače a jeho způsoby a metody přesvědčování, obsahující často nepravdy.
    Takže zjevně jeden "hovoříme o voze a druhý o koze"...
    :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Zhrň si svoj príspevok. Nepíšeš len o obchodnom zástupcovi. Niekoľko krát vytýkaš cenu. Na margo toho, som reagoval. Ale zase si všímaš len to čo je nepodstatné. Skoč do klasického obchodu a predavač nebude schopný ti výrobok ani opísať (česť niektorým). Spýtaš sa ho na cenu a bude sa musieť pozrieť na cenovku alebo do PC :).

    OdpovědětVymazat
  14. K bodu 1.) toľko : v mnohých prípadoch to je možno zavádzajúce, váš rozhovor som nepočul. Keď bol u mňa obchodný zástupca tak mi pani vravela že mi vyčistia jeden povrch ktorý si určím. Nakoniec tak nebolo a vôbec mi to nevadí. Je to vec prístupu ako sa k tomu postavíš. Tak isto mi to sľúbila aj spoločnosť s vysávačmi Kirby a tiež mi to nevadí - Kirby nemám. Pre mňa bol darček už len to že strávili u mňa čas a mám cenné info zadarmo. Darček nemusí byť vždy len hmotná vec.

    OdpovědětVymazat
  15. K bodu 2.) : preto ich je toľko lebo aj iných vecí je toľko. Osobne som našiel viac parákov na predaj - inzerátov s Karcher. Prečo? Žeby ich predavač presvedčil o tom že to je hodný stroj za tie prachy?

    OdpovědětVymazat
  16. K bodu 3.) : prehnane drahý ? To je čo za vetu. BMW, Mercedes, Porsche, Jaguar a ine su tiež prehnane drahé. Mám osobné skúsenosti s BMW. Mám 3 BMW za posledných 20rokov a cena je prispôsobená komfortu a kvalite. Tak ako cena EKOLUX 8000. BMW má omnoho vyššiu životnosť ako iné bežné značky (škoda, dacia, renault a iné podobné). Ekolux 8000 má životnosť minimálne 30 rokov. Koľko má karcher ? Na takýchto veciach sa odráža aj cena výrobku, nie na spôsobe predaja.

    OdpovědětVymazat
  17. Znám několik snobů, co se pyšní svým BMW, a vím moc dobře, že jsou to lidé, s nimiž si prostě nerozumím a nelze s nimi vést diskuzi - žijí ve svém světě a světu normálních lidí nerozumí...
    Takže z mého pohledu další diskuze s tímto anonymem zjevně postrádá smysl...

    OdpovědětVymazat
  18. Sám si SNOB. To že jazdím na starom BMW r.v.1999 a je lacnejšie ako tvoja Fóbia (alebo niečo obdobné) neznamená že som snob. Práve si si natrel maslo na hlavu. Nesúď ľudí podľa pár slov ktoré vyvracajú tvoje mylné názory a osočovania iných vecí a ľudí. To že máš dva tituly neznamená že musíš mať pravdu. No hold pravda bolí :)

    OdpovědětVymazat
  19. www.parnicistic.estranky.cz
    www.parnivysavac.estranky.cz

    Zajimave informace o parnich cisticich. To co nam pan od Luxu predvedl se nam libilo, takze uvazujeme o koupi. Na netu je jej mozne koupit za 10000,-. Je skoda ze primo o Lux 8000 je tak malo informaci a zadna recenze :(

    OdpovědětVymazat