2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

čtvrtek 26. srpna 2010

Dojíždění do Vyškova

Trochu se se mnou dohadoval kolega o denní dojíždění do Vyškova. Prý je výhodnější, když si pořídí šalinkartu, neboť za cesty o víkendech projezdí měsíčně cca 500,- Kč, a když si ji pořídí, vyjde ho to levněji.

Dlouho jsem nechápal, neb jen opakoval stále totéž, že s šalinkartou ušetří, ale pak mi to došlo: nemluvil o klasické šalinkartě na Brno. Chce si pořídit šalinkartu na zóny 100+101+4 další zóny. Do Vyškova totiž cesta vede přes zóny 610, 620 a 730 do zóny 740. Ušetří?

Ano, nyní má výdaje cca 60 x 22 = 1320 (60 denně na benzín auta, na "spolujízdu") a k tomu cca těch 500 za víkendy. Dohromady tedy 1820,- Kč.
No a měsíční šalinkarta na zóny 100+101+4 další zóny ho bude stát 1470,- Kč.
Kouzlo IDSJMK !!!

Ale na druhou stranu, ať si ten nápad kolega klidně realizuje, pro mne se jeví jako neadekvátní úspora vzhledem ke ztrátě časové, neboť ráno i odpoledne by to pro mne znamenalo cestování cca o třicet až čtyřicet minut delší na každé cestě, tedy víc než hodina denně. A strávit kvůli ušetřené stokoruně v týdnu o minimálně pět hodin navíc v dopravních prostředcích, nehledě na nižší komfort vůči autu, se mi rozhodně nechce!

Žádné komentáře:

Okomentovat