2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

úterý 13. srpna 2013

Letní angína?

Angína je onemocnění horních cest dýchacích. Často se zaměňují pojmy chřipka a angína...
Slovo angína znamená v překladu svíravou bolest (z latinského angere – svírat). Je to onemocnění bakteriálního (streptokok), virového, nebo výjimečně mykotického původu. Šíří se formou kapénkové infekce... Angína čili tonzilitida je akutní zánět krčních mandlí a hrdla. Krční mandle jsou lymfatická tkáň obsahující lymfocyty a jiné obranné imunitní buňky, které slouží jako významná obrana proti mikroorganismům přicházejícím do těla člověka s vdechovaným vzduchem. Někdy se stane, že se bakterie uchytí na mandlích, a způsobí tam zánět. Inkubační doba angíny je 1- 4 dny.
Angína se projevuje horečkou, únavou, bolestmi hlavy, bolestmi svalů, bolestmi v krku a s tím související obtížné polykání, chrapot, kašel, otok mandlí... Taktéž se mohou projevit příznaky jako ucpání nosu, nosní výtok , zvětšené a bolestivé mízní uzliny. Hrdlo a mandle při angíně bývají zarudlé, na mandlích často bývají hnisavé čepy – bílé povlaky.

Proč cituji web angina.cz?
Ještě před polednem jsem byl sám na zahrádce (děti "stávkovaly" a zůstaly doma s babičkou), zalil, ostříhal meruňku, nasel poslední hrách... Dom jsem se vrátil podezřele unavený. Zase tak moc jsem na zahradě nedřel :-)
Odpoledne jsem si lehl s dětmi do postele a dívali jsme se na film, já u něj ale pospával. Když jsem pak vstal, zjistil jsem, že mne škrábe v krku, začal jsem posmrkávat, rozbolela mne hlava, bolí mne klouby... Zatím zastřikuji mandle stopanginem, teď si jím po čištění zubů i vykloktám, a uvidíme ráno... Zatím je to jen podezření :-o
Že to není nic neobvyklého, se můžete dočíst například zde: zbynekmlcoch.cz/.../angina-v-lete... nebo zde: fler.cz/blog/angina-v-parnem-lete....


Žádné komentáře:

Okomentovat