2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

sobota 8. září 2012

Na zahrádce

Den jsme strávili na zahrádce - té babiččině.
Dopoledne jsem vykopal dva staré rybízy a oddělil z nich díly jako základ keřů na naši brněnskou zahrádku. Při kopání mi pomáhaly děti - měly chuť. Odpoledne jsem v díře po rybízu rozdělal oheň, spálil v něm zbytek starého archivu VS SBD a vše, co jsem z keřů odstříhal. Vše jsem pak zahrnul hlínou, takže zahrádka zase zůstala pěkně uklizená.
K večeři jsme měli čínu z cukety, okoupali jsme děti, neb tušíme, že po pohádkách zase padneme do postele...

A propos, cuketa, v pátek jsem četl recept na cuketová povidla, ale babičce se do experimentů nechce. Tak snad z produktů naší vlastní zahrádky příští rok:
Cuketová povidla
1,5 kg oloupané a případně i odsemínkované cukety, 3 lžíce medu, 3 lžíce krupicového cukru, 2 lžíce rumu (nemusí být), 1 lžíce citronové šťávy.
Cuketu nastrouháte na hrubém struhadle. Všechny suroviny kromě rumu dáte do velkého plochého kastrolu a přivedete k varu. Vaříte asi hodinu na nejmírnějším plameni do zhoustnutí na požadovanou konzistenci. Opravdu se to musí míchat. Jestli vás to nebaví a máte domácí pekárnu, tak lehce rozvařenou směs nalejte do pekárny a zapněte program „Džem“. Nechala jsem projet 1,5 cyklu, ale záleží na pekárně. Potom povidla odstavíte, přidáte rum, naplníte do čistých, nahřátých sklenic, zavíčkujete a necháte vychladnout víčkem dolů.
(recept citován z žena007)

Žádné komentáře:

Okomentovat