2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

úterý 31. srpna 2010

Zatmění Slunce 12.11.2012

Málokdo ví, co přesně bude dělat v listopadu 2012 nebo v srpnu 2027. Petr Horálek z Pardubic má už termíny najisto zadané. O zatmění Slunce ví maximum, co dnes věda nabízí. Jak sám říká, je na toto téma chodící encyklopedie. "Na expedicích za úplným zatměním Slunce jsem byl pětkrát, z toho čtyřikrát bylo dobré počasí a podařilo se mi jej vidět. Je to úžasný jev, jsem jím okouzlený," říká mladý muž, který se astronomii začal věnovat jako dítě, teď ji studuje na vysoké škole. Naposledy se s kolegy vydal do Tichomoří, před tím byl v Maďarsku, Turecku, Číně a v ruském Novosibirsku. Výprava do Turecka byla pro něj nejimpozantnější, naopak na jednom z Cookových ostrovů v Tichomoří se nevyvedlo počasí a úkaz nebyl přes mraky vidět.
Tolik text z mailového zpravodajství ČRo.
A že mne téma zaujalo, trochu jsem si zabrouzdal po internetu a našel několik dalších zajímavých článků, a popřemýšlím, zda by nestálo za to kvůli některým z těch "nebezských kouzel" změnit svůj harmonogram...

Odkazy:
Nejbližší zatmění Slunce a Měsíce viditelná v ČR
Český student astronomie cestuje po světě za zatměním slunce
Jižní Tichomoří vidělo zatmění Slunce
Matematik přivezl z Tichomoří unikátní záběry zatmění Slunce

A důležité pro zájemce: První nejbližší úplné zatmění bude 13. listopadu 2012 v Austrálii, v roce 2015 na Faerských ostrovech, 2026 ve Španělku a rok později v Egyptě. V České republice jej uvidí až příští generace 7. října 2135. Částečné zatmění Slunce však bude možné spatřit už 4. ledna 2011.

1 komentář:

  1. Nevim jak ty, ale JA si klidne na ten rok 2135 pockam, MNE je to jedno, ja mam casu dost :-D Mne to problemy nedela, rika se, ze kdo si pocka, ten se docka :-D Ja ti to v tom roce 2135 vyfotim a klidne ukazu, jestli to tobe nevyjde a nedostanes se to zkouknout ;-)Uplny zatmeni neni kazdy den, tak ja si pockam. AM

    OdpovědětVymazat