2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pondělí 29. června 2015

Lenka se učí

Ač mají mé děti už prázdniny (vysvědčení dostaly už v pátek), ještě stále chodí do školy - přesněji řečeno do družiny, na program, který je pro ně připraven od 9 do 15 hodin.
A ač má tedy Lenička už prázdniny, "mohutně" se učí - jezdit na kole!
Stále si stěžovala, že jí to nejde, že se to nenaučí, že je to moc těžké...
A tak jsem jí dnes odpoledne (Filip jezdil na kole sám kolem nás) vytáhl ven, posadil na kolo, a jeli jsme.
Nejprve jsem jí vysvětlil, že má jen držet řidítka, mírně jimi vyrovnávat směr a snažit se sama držet rovnováhu - pohon jsem zajišťoval já, tlačil jsem ji držíce kolo za sedadlo.
Pak jsme přistoupili k druhé fázi, Lenka začala sama šlapat a já jí jen pomáhal udržovat stabilitu lehkým přidržováním za její útlá ramínka. No a pak postupně přidržování ubývalo a ubývalo, jen jsem za jedoucí Lenkou popobíhal, aby cítila bezpečí z mé přítomnosti.
Takže po necelé půlhodince jezdila v podstatě sama. Jen si začala stěžovat na unavené ruce, jak křečovitě svírala řidítka. A já z toho byl poněkud zadýchaný.
Ale základy jsou zvládnuty :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat