2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

středa 23. listopadu 2011

Veškerá IT technika pomalu podražuje

"Tak jsem si říkal, že odložím koupi HD na předvánoční čas, protože to se přece vše v akcích zlevňuje, no a včera jsem zjistil, že HD, který mám vybraný, zdražil z 1,5 tisíce na tři...", stěžoval si kolega.
Že jsem tu v článku Veškerá IT technika brzy podraží psal o zdražení na začátku měsíce, nevěděl. Ani o tom, že mnozí pochybovali...
Nepopiratelným faktem zůstává, že Thajsko je (nebo už máme psát "bylo"?) jedním z velmi významných dodavatelů počítačových komponent pro globalizované trhy, tedy pro celý svět.
Druhým nepopiratelným faktem je, že HD, který jsem si v USA koupil, zdražil o 25 % (2,5" externí disk Toshiba Canvio 3.0 Plus 1TB, jak jsem o tom psal v článku Poslední večer v Norfolku podražil z 95 USD na 119 USD).

1 komentář:

  1. K nadhozené otázce, zda Thajsko nadále bude významným dodavatelem počítačových komponentů.. Křišťálovou kouli sice nevlastním, ale myslím, že firmy mající výrobní haly, které povodněmi přímo zasaženy nebyly nemají důvod ke stěhování. U firem, které mají (nebo měly) výrobní haly pod vodou to je trochu složitější.. Není vždy snadné přestěhovat výrobu z jednoho státu do jiného, to záleží na mnoha faktorech... Takže asi bude hodně záležet na tom, jaké finanční rezervy a jak velký podíl výroby určitá firma má a zda se jí stěhování vyplatí..
    Celkově si však myslím, že Thajsko zůstane významným dodavatelem, i když se některé výrobní společnosti odsunou jinam.

    OdpovědětVymazat