2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

čtvrtek 6. února 2014

Latinské citáty

Řešil jsem onehdá problém překladu latinského citátu. A "za nehty" mi uvízlo pár poznatků.
I citáty z latiny lze překládat pomocí překladače na googlu, ale není to tak zcela ono, občas při doslovném překladu jaksi zmizí kouzlo - význam :-)
Na těchto stránkách lze najít spoustu citátů (neručím za jejich obsah, ale vybral jsem ty, které se mi jeví dostatečně korektní): A jen tak pro zajímavost, tyhle znáte, že?
  • Omnia vincit amor.
    Nade vším vítězí láska. / Všechno přemáhá láska.
  • Per aspera ad astra.
    Přes překážky k cíli (doslova: ke hvězdám).
  • Quis vellet pacem, preparat bellum.
    Kdo chce mír, chystá (připravuje se na) válku.
  • Dubito, ergo cogito - cogito, ergo sum.
    Pochybuji, tedy myslím - myslím tedy jsem.
  • Exceptio confirnat regulam.
    Výjimka potvzuje pravidlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat