2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

středa 5. února 2014

Proč nestíhám (II.)

Dovolím si navázat na své včerejší povídání, protože mi došlo, že je v něm ta nejdůležitější odpověď zapsána:
Nějak už u mne nefunguje "multitasking", který před lety nebyl vůbec problém, mozek v poklidu analyzoval na pozadí...
Povídal jsem si dnes o tom s Pavlou: dříve jsem skutečně uměl naslouchat jí (a zpočátku i dětem), přitom přemýšlet o záležitostech třeba finančních, záležitostech bytového domu, analyzovat kdesi "na pozadí" problém, nedořešený v práci, a to vše plynule současně. Jak se v počítačové hantýrce říká, "multitasking" mého mozkového "procesoru".
Tuto schopnost jsem postupně ztratil.
Dnes mne dokáže rozhodit drobný, ale nekompromisně opakovaný, požadavek dětí, když zároveň píši mail a představa, že při tom budu ještě přemýšlet a "na pozadí" řešit dvě či tři další úlohy, je jen vzpomínkou na minulou schopnost, jíž jsem dávno pozbyl.
Asi jediná z těchto "minulých" schopností, která zůstala, je ta, že mozek "kdesi na pozadí" pracuje i v noci. Když večer usínám a mám nedořešený nějaký logický problém, ráno se probudím, a řešení je "v hlavě". Aspoň to zůstalo!

Žádné komentáře:

Okomentovat