2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pondělí 20. června 2011

Polemika s Hoffmanem a Bleskem

Poněkud, pro mne nečekaně, se v dnešní pozvánce IH "naváží" do pana prezidenta, jeho rozhovor pro Blesk označuje větou "A výroky, které u příležitosti svých kulatin svěřil bulváru, jsou tak bulvární až je to stylové."

Plně s panem prezidentem v lecčems souhlasím:
To, že se všechno snažím říkat přímo, vadí řadě lidí, kteří to nechtějí slyšet až takhle moc do očí.
...
Jdu proti proudu, když to považuji za nezbytné. Jinak by samozřejmě bylo bezvadné, kdyby člověk dělal něco, s čím by drtivá většina souhlasila. To by určitě bylo daleko lepší a určitě bych z toho měl větší radost. Nemohu mít přece radost z toho, že je hodně důvodů chodit proti proudu. Ale bohužel ono jich hodně je.

Že je v závěru rozhovoru několik bulvárních dotazů a že se jich pan prezident se svou otevřeností zhostil? Komu by to vadilo? Rozumnému člověku nikoliv...

A co si myslím, že by z toho rozhovoru nemělo zapadnou - cituji:
Od sametové revoluce jste ušel dlouhou, často hrbolatou cestu. Změnilo vás to nějakým způsobem?
„Kdyby mě to mělo vůbec nezměnit, tak bych byl netykavka a člověk, kterého se reálný život vůbec nedotýká. A to není možné. Ano, určitě mě to změnilo. Na druhé straně si zase myslím, že některé základní instinkty, postoje, názory mi zůstávají a bylo by smutné, kdyby tomu tak nebylo.“
Jste bojovnější nebo smířlivější? Poučenější?
„Poučenější jsem určitě. Smířlivější ale asi nejsem. Jestli jsem bojovnější, to nevím. Doba se měnila a také moje funkce se měnily. Prosazovat základní velereformy počátkem 90. let byla jiná věc, než co jsem dělal třeba teď, před pár minutami. Posílal jsem dopis předsedovi vlády, ve kterém polemizuji se dvěma vládními materiály. To je něco jiného, než když jsem tenkrát stál a bouřil na náměstích a prosazoval to či ono.“



V závěru poznámky IH píše: "Přibývá lidí, kterým je prezident k smíchu a těch co neskrývají, že si ho nepovažují ani neváží. Někteří citlivější jedinci pak přiznávají, že se za pana prezidenta stydí. Václav Klaus, jako starý provokatér, si za to může sám. Kdyby se před rokem rozhodl pro bobříka mlčení, staré trapasy by byly zapomenuty a nové by mu nepokazily jubileum. Místo jízlivostí a sarkasmu by dnes sklízel vlídné gratulace, přiměřené jeho šedinám."

Já přesto důsojně uzávírám slovy: "Vše nejlepší, pane prezidente. Ctím Vás, a myslím, že Vámi činěná politika je na místě!"

Žádné komentáře:

Okomentovat