Ale ještě než přijde ten citát, vložím jednu poznámku: včera jsem na blogu k Prušánecké rozebíral situaci na domě, překvapily mne pozitivní ohlasy (hlavně jejich počet), kdy lidé chválí barvy, líbí se jim, že nejsme věrnou kopií domu Bzenecká 10-12, cituji: "originál je jen jeden, kdyby jsme byli úplně stejní, vždy budem ti druzí". Samozřejmně jsou i tací, co se jim to nelíbí, jedna "ze spolku dam" mne přišla teď večer ve třičtvrtě na deset seřvat, proč o ní píšu - nezmínil jsem žádné jméno, jak si můžete sami ověřit - hold se paní poznala v popisu "pavlačových diskuzí", a de facto se k nim přihlásila. Někdo umí jen vést pomlouvačné řeči, někdo se snaží zformulovat myšlenky precizně, sepsat je a publikovat - těší mne, že se rozumným lidem líbí druhý postup, kterého se snažím držet. Diskuze je o srovnávání názorů, ne o tom, že jen vykřikuji, že můj názor je správný a názor druhého mne nezajímá - a právě to ta "potrefená husa, co zakejhala" (jak vkusně říká české přísloví) dělá - znovu mi zopakovala, že jen ona má pravdu, že jí mé názory nezajímají...
Tak, a teď už ona slíbená citace, podle níž jsem dnešnímu příspěvku dal název "Filmové události":
Zemřel dramatik a scenárista Jiří Hubač
V motolské nemocnici v Praze zemřel ve věku 82 let dramatik a scenárista Jiří Hubač. Podle své rodiny zemřel po krátké těžké nemoci. Klasik české televizní inscenace měl na svém kontě také řadu divadelních her, seriálů a několik filmových scénářů. Své psychologicky propracované postavy psal přímo pro konkrétní herce. Výrazného úspěchu dosáhl televizními inscenacemi Ikarův pád (1977), Nezralé maliny (1981) a Tažní ptáci (1984) s Vladimírem Menšíkem v hlavní roli. Krásných rolí se dočkali také herci v Hubačově posledním celovečerním filmu Babí léto (2001), ve kterém excelovali Vlastimil Brodský, Stella Zázvorková a Stanislav Zindulka. Všichni za něj obdrželi Českého lva. Obdobně nechal Hubač excelovat i Jiřinu Bohdalovou v roli slaboduché Fany (1995) či Jiřinu Jiráskovou v televizní inscenaci Zámek v Čechách (1993). Hubač se během své padesátileté kariéry věnoval také divadlu. Zdramatizoval například romány Král Krysa James Clavella nebo Komu zvoní hrana od Ernesta Hemingwaye.
Luňákův celovečerní debut Alois Nebel má premiéru
Pražskou premiéru měl v úterý snímek Alois Nebel debutujícího režiséra Tomáše Luňáka. Film, který Česká filmová a televizní akademie vyslala do boje o nominace na Oscara, se v českých kinech objeví 29. září. Světovou premiéru měl na festivalu v Benátkách, byl uveden i v Torontu a minulý týden měl distribuční předpremiéru v kině Pohoda v Jeseníku, kde se příběh mlčenlivého železničáře v podání Miroslava Krobota natáčel. Alois Nebel je prvním komiksovým románem v moderní české historii. Nejprve v roce 2003 vyšla kniha Bílý Potok, po jejím úspěchu další díly Hlavní nádraží a Zlaté Hory.
Žádné komentáře:
Okomentovat