2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

čtvrtek 27. června 2013

Moře a památky

Včera večer jsem si prostudoval dva "průvodce", stránky Kréta – mýtický ostrov, kde žili bohové a kreta.tripidipi.cz/.../chania.
Chania je bývalé hlavní město Kréty. Znovu stojí za to vyrazit do města a místo na lákadla na turisty v obchůdcích se dívat: míchá se tu mnoho stavebním stylů - od pravoslavných kostelů až po turecké mešity. A v sobotu ráno zajdeme na trh! Z našeho pohledu naštěstí nebyly už na pátek volné letenky, a tak se vracíme až v sobotu večer!

Celý den jsme se na základně NMIOTC věnovali ADL - celkem mazaně se tu z nás snaží vytěžit nápady pro zde chystaný ADL kurz na téma MIO a IED...

Navečer jsem šel s kolegyní na tržnici (včera byla zavřená, obchody jsou tu - mimo ty "tvrdě turistické" do večerních hodin otevřeny jen v úterý, ve čtvrtek a v pátek), v Chania je veliká krytá tržnice, stavba ve tvaru helvétského kříže. Sám jsem si pak prošel křížem krážem historické centrum až ke starým benátským dokům.
Večer jsem pak šel na pláž za město (západní okraj), cestou si koupil gyros v pitě za dvě eura. Od moře foukal vítr a nechal jsem se mořskou vodou doslova "pohazovat" ve velkých vlnách.
A na cestě zpět úsměvný zážitek: Že jsem si zapomněl vzít ručník, nechal jsem se jen trochu osušit větrem, natáhl tričko, nasadil klobouk, nazul krosky a vydal se k hotelu. Asi uprostřed cesty jsem se posadil na lavičku na autobusové zastávce, z tašky vytáhl kalhoty a začal si je oblékat - a tu u mne zastavila policejní motohlídka, dva policisté na motorkách, a spustili na mne - s úsměvem, anglicky - zda hovořím anglicky, a že jim někdo volal, že tu jde po ulici někdo nahý ("they talk somebody is going naked"); a tak jsme si s úsměvem vysvětlili, že to možná mysleli mne, bo mám jen plavky string... (užil jsem jen "my small swimming suit")... Kréťané jsou asi prudérní. Jenže to jsem netušil. Aneb "veselé zážitky z natáčení"...


  • Dnešní východ slunce
  • Hory nad Souda Bay - i to znetelné jen nepatrně pod úrovní mraků, jsou vrcholy, vyšší než ty v popředí...
  • Mešita u tržnice
  • Benátské doky
  • Svatý Nikolas - kostel či mešita? V minulosti vždy chvíli jedno či druhé...
  • Úzké uličky starého města
  • Dnešní západ slunce, zdál se mi hezčí než minulý...
  • Hlavní "západní" pláž města Chania

Jo a večer jsem si ještě studoval jeden zajímavý web (kreta.rovnou.cz), to co se tam píše o jídle (kreta.rovnou.cz/jidlo.html) bych skoro mohl podepsat.


Samozřejmě že sleduji i to, co se děje doma na politické scéně. To, co v těchto dnech předvádějí politici, nemá nic společného se správou věcí veřejných anebo službou občanům. V přímém přenosu sledujeme boj o moc. Prezident se v rámci pravomocí, které mu dává ústava, snaží připravit vládu Petra Nečase o moc v demisi. A koalice se netají rozhodnutím dostat se co nejrychleji zpět k moci... Prezidentova reakce bude reakcí na svévoli poslanců, kteří nedbají ducha ústavy... A takto to může pokračovat až do řádných voleb. Ještě že rvačka politiků o moc nemá valný vliv na chod státu anebo lidské životy. (celý text: Boj o moc / Ivan Hoffman)

Žádné komentáře:

Okomentovat