2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

úterý 11. června 2013

Třídní schůzky

Pokračuje můj "podivný týden odpoledních směn".
Ráno jsem sice vstal s dětmi a manželkou, dopoledne byl však jak praštěný... A jak jsem už zmiňoval, podivné uspořádání dne má své vady:
  • Dopoledne jsem doma sám a chybí mi kontakt s rodinou, mobil ho nenahradí.
  • Navečer po sedmé už soustavně zívám, jsem unavený a nevýkonný...
  • Na třídní schůzky musela jít Pavla, takže jsem si neužil "obvyklé neobvyklosti" - jediný tatínek ve třídě mezi maminkami. A chválu na Filípka mi Pavla tlumočila přes mobil.
  • A zase padnu do postele a budu spát jako špalek...
A když už jsem zmínil třídní schůzky, připadla mi opětovně na mysl otázka budoucnosti "Filípkovy školy". Poslední informace, krom velmi trefného článku (skvěle napsaná parodie!) ZŠ Čejkovická otevírá novou tělocvičnu. Přesto bude nejspíš zoptimalizována., je asi článek z idnes z února letošního roku Elitní škola v Brně díky tělocvičně zůstane alespoň další čtyři roky. Fakta v tom článku jsou tristní, nemusíte jej číst celý, stručně cituji to nejpodstatnější:
  • Evropská základní škola v Čejkovické ulici zůstane otevřená, díky nové tělocvičně, na kterou přispěla Evropská unie, ji musí město provozovat ještě další čtyři roky, jinak by muselo vracet dotace.
  • Elitní škole se čtyřmi sty žáky hrozilo, že ji radnice zavře a děti přesune do méně populární, ale poloprázdné školy v Mutěnické ulici. Rodiče proti tomu protestovali.
  • Zřizovatelem školy je město Brno, to nabídlo vinohradské radnici, aby ji převzala. Ta to odmítla s tím, že na provozování další školy nemá peníze. Snažilo by se ji sloučit s blízkou základní školou v Mutěnické ulici. Ta není tolik úspěšná, je naplněná jen z poloviny, ale vede ji zastupitelka za koaliční ODS a bývalá starostka Ilona Svobodová.
  • V městské části Vinohrady, která má asi šestnáct tisíc obyvatel, se ročně narodí přibližně sto dvacet dětí. Rodiče mají na výběr ze dvou státních základních škol - v Mutěnické a Čejkovické ulici. Městská část ještě vlastní budovu bývalé základní školy v Bzenecké ulici, tu však pronajímá. Asi čtvrtina dětí dojíždí do škol jinam.

Žádné komentáře:

Okomentovat