2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

čtvrtek 26. září 2013

Jak upgradovat z Joomla 1.5 na 2.5

Takže, jak upgradovat z Joomla 1.5 na Joomla 2.5?
Postup je následující (a je třeba ho dodržet i s drobnostmi a přesným zachováním pořadí, snad si to správně pamatuji, celé mi to později kleklo, zkouším to znovu, ale notebook nějak neposlouchá, dělá vše strašně pomalu...):
  1. Nainstalujeme XAMPP ve verzi 1.7 (ve verzi 1.8 nepoběží Joomla 1.5).
  2. Nachystáme do htdocs dva adresáře, například Joomla a v něm Joomlanew.
    Nachystáme do htdocs adresář Joomla.
  3. Do adresáře Joomla rozbalíme instalaci Joomla 1.5.26 a Kickstart, dále do něj vložíme soubor se zálohou webu ve verzi 1.5.
  4. Nainstalujeme verzi Joomla 1.5 v adresáři Joomla.
  5. Spustíme aplikaci Kickstart a rozbalíme web v provedení verze 1.5.
  6. Pokud jste to dosud neprovedli, nainstalujte komponentu jUpgrade (já už to dělal na webu před zálohováním, ale opakování je matka moudrosti).
  7. Do adresáře Joomlanew rozbalíme instalaci Joomla 2.5.
    A teď pozor na pořadí, díky chybám v pořadí jsem to musel dělat několikrát:
  8. Nainstalujeme na localhost/Joomla/Joomlanew verzi Joomla 2.5, ale provedeme vše, jenom NE poslední krok, tedy vymazání instalačního adresáře.
  9. Pak spustíme jUpgrade. A když tento doběhne, teprve se vrátíme k instalaci Joomla 2.5 a dokončíme ji.
Snad si to pamatuji dobře, už se mi zbláznil notebook a odmítá poslušnost, asi to sbalím a uvedený postup zkusím znovu doma.
A pak doplním tento příspěvek.

Nová verze 2.5 je připravena v automaticky vytvořeném adresáři jupgrade, vše běží samo, ač jsem ve volbách určil, že budu instalovat verzi Joomla 2.5, i ta se nainstalovala sama (zdá se, že celá finta spočívala v tom, že nefungují jednotlivé volby, vše běží automaticky, ale doma mám notebook automaticky lognutý do domácí rychlé WiFi, takže vše mohlo běžet, nikoliv offline, jak jsem to zkoušel v práci).
Následně jsem nainstaloval com_akeeba-3.4.3-core.zip (pozor, aktuální verze com_akeeba-3.8.0-core.zip nepoběží pod verzí PHP 2.4, která je součástí XAMPPu 1.7!), vyrobil záložní balíček, a zítra budu v klidu pokračovat pod novější verzí XAMPPu, kam ten záložní balíček přesunu...

Žádné komentáře:

Okomentovat