2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pátek 20. dubna 2012

Čím nahradit maso

K psaní dnešního textu mne inspiroval stejnojmený článek na serveru zena007.cz Čím nahradit maso, a taky můj dnešní výtečný oběd - zeleninové karbanátky.
Pravda, u nás doma předmětný problém skoro nemáme, pokud zrovna Pavla neprohlásí, že prostě chce maso, vařím tak (ano vařím u nás já!), že masa potřebuji málo. A z daného článku dávno znám finty - použití:
  • nastrouhaná nebo jemně krájená zelenina (mrkev, cuketa, brambory)
  • vejce syrová i natvrdo vařená a pokrájená
  • ovesné a pšeničné vločky
A čím mne článek poučil? Moc se mi líbila část: "Zahušťuji „zátřepkou“, tj. moukou smíchanou s vodou. Když do skleničky od přesnídávky nalejete vodu a přisypete mouku, zavřete a třepete jak barman s šejkrem, nebudete mít v omáčce hrudky a děti se pobaví."
Takže co bude zítra k obědu? Asi zeleninové rizoto s trochou osmažené uzené slaniny...

Žádné komentáře:

Okomentovat