2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

úterý 9. února 2010

Všechno je to o komunikaci

Všechno je to o komunikaci. Celý den komunikujeme, s kolegy, s přáteli, s okolím... Ta spousta různé komunikace mne vede k zamyšlení...
Všechno je to o komunikaci. Dnes mi začla zlobit služba, kterou mám navázánu na mail. Maily se mi mají přeposílat na mobil, jenže dnes tato služba nějak dělala "psí kusy", místo aby kopie mailu došla na mobil, vracela se zpráva do mailové schránky a navíc se zobrazovala i odesílateli mailu. Takže jsem nakonec v mailu zapnul filtr s automatickou odpovědí:
Pokud se Vám na Váš mail vrátila zpráva o nedoručení na coney@vodafonemail.cz, prosím, ignorujte ji. Je to interní chyba mého mobilního operátora... Mail je ale vpořádku v mé mailové schránce coney@centrum.cz. Mgr. Ing. R. Novotný
Doufám, že se mi podaří přijít na to, v čem je zádrhel u operátora a budu moct filtr zase vypnout, neb služba vodafonemail bud eopět řádně fungovat.
Všechno je to o komunikaci. Jezdím teď do práce s jinou "partyjou" než dříve, a musím si to spokojeně vynachválit: v autě se nemluví sprostě (jak to dělal s oblibou jeden z kolegů, jenž ale kupodivu přepínal na jiný styl hovoru, když mu zavolala manželka, ale pak byl opět po sladkém telefonátu hned vulgární, byť jsem ho opakovaně žádal, ať nemluví sprostě), v "novém autě" se vedou příjemné inteligentní rozhovory na různá témata...
Všechno je to o komunikaci. Srovnávám si v hlavě dva dnešní rozhovory s různými úředníky. V jednom případě jsem já i druhá strana pokorně zmiňovali, že člověk je tvor omylný, že každý máme za něco zodpovědnost, že se navzájem ctíme a uznáváme... V druhém případě byly ignorovány zákony a úředník postupoval z pozice své úřednické moci a arogance, místo na zákony se odkazoval na novinový článek. Jak ubohé a směšné. Zachovat klid se mi někdy nedaří. A pořád platí: všechno je to o komunikaci.
Když komunikuji mailem, s některými lidmi si vyměňuji názory, hledáme řešení, vysvětlujeme si. Těch byla dnes kupodivu většina. Někteří raději napíší "bez komentáře", když se jim nechce nebo nedaří obhájit svůj názor. Nebo místo argumentů píší různá obvinění, nejasné náznaky, nařčení, ale argumentační hodnota vyjádření je nulová. A problém zůstává. Možná nechápu, proč někdo otevře problém a pak ho nepotřebuje vyřešit, šlo jen o podstatu, o to se hádat a dohadovat?
Všechno je to o komunikaci. Připouštím, že když se to vše sejde v jediný den, občas ztratím i já sebekontrolu. Když se snažím argumentovat a argumenty nejsou stavěny proti argumentům, prostě diskuse není...
Všechno je to o komunikaci. A tak děkuji své ženě, když mi kontroluje maily, zda i v případě psaní odpovědi stále jen věcně argumentuji, ač ani já ani ona nevíme, proč pisatel psal a co vlastně chtěl... Děkuji všem, co komunikovat umí a příjemnou komunikací (i když třeba o nepříjemných tématech) dělají svět lepší. Snad zase bude těch méně příjemných komunikací méně. Snad nebude muset má žena dlouho říkat: Tak se na to vybodni, nemáš to zapotřebí se s tou ženskou či tím chlapem dohadovat...

Žádné komentáře:

Okomentovat