2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

sobota 25. prosince 2010

Pohoda vánoc

Štědrý den začal tím, že mi Léňa ráno v kuchyni skočila kolem krku, hned jak přicupitala ze svého pokojíčku. Dopoledne jsem vařil sváteční oběd i večeři (chtěl jsem mít vše nachystané, a tak chystal nejen vánoční polední čočkovou polévku, ale i bramborový salát, kapra "po myslivecku" - cosi jsem si vymyslel, bylo to výtečné, ale neumím to přesně zopakovat, nedělal jsem si poznámky - a vinné klobásy).
Odpoledne jsme marně uspávali děti, večer rozkrajování jablíček, pouštění lodiček, házení bačkorkou... Štědrovečerní večeře (jenže dětem nešmakoval salát, ale Pavla se po něm oblizovala), pak na balkóně prskáme prskavky a Pavla si zatím zahrála na Ježíška...
Filípek rozděloval dárečky, F, L, M, T i B už zvládne...
A pak jsme se my dospělí dívali na pohádku Peklo s princeznou a děti si hrály, Filípek se stavebnicí LEGO a Lenička s piankem...
Jenže pak Filípek usnul, jak se sluší, a Lenička tu pobíhala, jako by už nebylo kdovíkolik hodin... Zoufale jsem hledal nápovědy na internetu, ohříval jí čaj s medem, stejně usnula až před půlnocí. Takže z půlnoční mše na TV NOE jsem viděl jen útržky...


Co že jsem našel o uspávání dětí na Internetu?
Je v pořádku provést večerní rituál na zklidnění, pak ještě u dítěte klidně chvilku pobýt a hladit ho, ale pak Dobrou noc! Děti nepotřebují uspávat, umějí to samy. Pokud je splněno následující: 1) během dne se dítěti dostává dostatek pozornosti a mazlení 2) dítě se během dne zdravě unaví (např. i pobytem venku) 3) dítě nejde spát ani moc brzy, ani přetažené 4) místnost na spaní je vyvětraná, přikrývka přiměřeně lehká 5) místnost na spaní je tichá (např. by tam z vedlejší místnosti neměla bublat televize) a minimálně přítmí 6) dítě jde spát v harmonické atmosféře, nikdo se na ně nezlobí, ve vzduchu nevisí žádný konflikt... pokud je toto vše splněno, pak se nemusíte bát, že dítěti ublížíte, když budete důsledně trvat na tom, že teď už bude prostě spát (i kdyby 20x vylezlo, nerezignovat - pak ví, že když vytrvá, bude po jeho). (zdroj)


Dnešek byl zatím poklidný, dopoledne byly děti venku s Pavlou na cca půlhodinové procházce. A po obědě jsem Léňu uspinkal. Teď se koupaly v nové pěně a sledují pohádky Animáčka...

Žádné komentáře:

Okomentovat