2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pátek 4. ledna 2013

My si děláme život složitým

"Život je jednoduchý, to jenom my ho děláme složitým," to je hned první věta článku 10 kroků k jednoduššímu životu ze serveru žena007, který mne zaujal.
V mnohém s tím článkem souhlasím, například s tvrzením, že minimalistické interiéry jsou hezké (jenže časem se byt "tak nějak sám zaplňuje"), a heslo "co nepotřebuji, to vyhodím" mi jaksi nejde dodržovat - i když dnes jsem ho učil Filípka, když jsem s ním uklízel stolek s knížkami, časopisy a dalšími hloupostmi, který má u postýlky.
Moc se mi líbí tato filozofická část článku:
Věřím, že čím méně věcí máte, tím lépe vidíte podstatu. To důležité. A nemluvím jen o věcech, ale i o informacích, zážitcích, přátelích. Není důležitá kvantita, ale kvalita. A tu v hromadě stěží najdete. Myslím, že v tom spočívá kouzlo starých časů. V pomalém plynutí a někdy až zdánlivé nehybnosti. Život pak je jednodušší, protože na něj zkrátka máte čas.
A co že to ten článeček za skvělé rady doporučuje?
  • Účty plaťte ihned
    (skoro dodržuji a je to dobrá rada)
  • Na co nemám, to si nekoupím
    (bingo :-) dělejte to taky tak)
  • Zredukujte spam v e-mailové schránce
    (skoro dodržuji)
  • Nemusíte být stále on-line
    (nedodržuji, být on-line a pomáhat je má práce, takže tohle ne; IT podpora "nikdy nespí", a správce domu taky ne)
  • Plánujte vaření
    (o víkendu dělám rád - i to plánování, i tu realizaci, je to můj relax)
  • Vytvořte si každodenní rutinu
    (mám už léta...)
  • Vyhněte se srovnávání s kýmkoliv
    (jojo, dobrá rada, ale proč ti kolem furt někoho srovnávají a pomlouvají a vůbec? každej jsme přece jinej...)
  • Naučte se vyhazovat
    (moc neumím)
  • Dokončujte to, co jste začali
    (snažím se, já vím, pouhá snaha ještě není vše...)
  • Naučte se říkat ne
    (a za sebe dodám: a odpovídat "nevím, nastuduji, vyhledám" místo odpovědí - lží, polopravd, výmyslů a vytáček, jak mnozí činí)
Ale stejně si přečtěte originál textu, já vzal jen body a okomentoval si je po svém...
:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat