2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pátek 16. března 2012

Den, kdy jsem toho chtěl hodně stihnout

Ráno jsem si naplánoval, co vše bych chtěl poslední den v Oberammergau stihnout (poslední den = čtvrtek, v okamžiku zveřejnění tohoto příspěvku v pátek ráno už budeme balit a odjíždět zpět do ČR).
  • testy ADL kurzu, možnosti exportu, další diskuze k problematice = pracovní část dne;
  • LIDL a NKD = obchody, kde bych chtěl dětem koupit nějaké oblečení
  • Altherrenweg - pěší výlet do sousedního městečka Unterammergau a zpět;
  • "die Messe in der Kirche" - dnes od 19:00 je ve zdejším kostele Petra a Pavla mše, chtěl bych se na ni podívat;


Slunko zářilo na obloze od časného rána (vychází sice už 6:30, ale nad horské štíty reálně vykoukne až kolem osmé, byť už je tou dobou dávno jasné světlo), a tak, přiznávám, se mi ani moc datlit do počítače a poslouchat nápady k ADL nechtělo (ale naštěstí to není o chtění a umím si "poručit"), kolegové z NATO school vysvětlují poutavě a sdílejí s námi důležité zkušenosti; ale práce jde celkem od ruky a už i tuším, jak se bude dát výsledek u nás prezentovat.
Po poledni jsme se do toho celkem "zažrali" a já začal tušit, že odpoledne a večer asi své plány nemám šanci stihnout.
Při odchodu z NATO school jsme se stavili ještě ve zdejším BXu (americkém army shopu), ale nic mne tam nezaujalo.
Na pokoji sprcha a čaj, a pak na výlet. I když ten se z původního plánu smrsknul na nákupy, neboť krátce po páté se v údolí mezi horskými štíty smráká. V NKD trenkoslipy pro Filípka, v LIDLu pak marmelády, sýry, trička pro Filípka a legíny pro Léňu. S jenasovými bundami jsem dopadl jako obvykle - nebyla správná velikost. Proč mají v Německu nižší ceny než u nás, když jsou tu vyšší platy? "Čort znájet..."
Donesl jsem nákup na pokoj hotelu a vydal se do kostela na večerní mši. Kdo mne zná, ví, že jsem tam byl spíš ze zvědavosti, nejsem křtěný katolík, ale taky o sobě netvrdím, že jsem ateista, věřící v neexistenci vyšší moci... Co mne překvapilo je to, že ač jsem němčinu od maturity notně pozapomínal, v životě dosud nebyl na večerní mši a z bible četl jen Nový zákon, Evangelium podle Jana, stejně jsem celkem obstojně chápal, o čem že ta mše byla. Jen pan farář, dozajista pochopiv, že nejsem zdejší, se mi zdál zaskočen tím, že jsem si na závěr s ostatními cca dvaceti věřícími nepřišel pro oplatek. Jenže to prostě nedělám, vždy se na katolické mši cítím jen jako host.
Večer pak začít balit, telefonát s Brnem a spát... V Oberammergau pro tentokrát naposledy.

Žádné komentáře:

Okomentovat