2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

úterý 3. ledna 2012

Citát Karla Čapka

Citáty Karla Čapka (které se nějak dotkly mne dnes):
Být mladý umí každé tele. Ale umět stárnout, to je kumšt.

Představte si to ticho, kdyby všichni říkali jen to, co vědí.
A omlouvám se Karlu Čapkovi, pokud to nejsou jeho slova, četl jsem to na Internetu... A když jsem si to chtěl ověřit z dalšího zdroje, našel jsem móóóc hezký článek zde.

Pokouším se dnes o jistou očistu organismu. Pravda, ráno jsem si dal svou oblíbenou startovací kávu s mlékem, jak doma (velký hrnek), tak v práci (malý hrnek), ale od té doby skoro jen proplachuji organizmus čajem.
Není to o tom, že bych nejedl nic - ráno jsem si to sice ještě tak "maloval", že by to tak mohlo být (a chléb ke snídani jsem si z domova nevzal), ale při poradě jsem zklidňoval mysl uzobáváním cukroví, z obědu jsem snědl talíř gulášové polévky s dvěma krajíci chleba (a sladké nudle s tvarohem vzal dom dětem), večeřel jsem s rodinou tousty a večer u pohádky dětem loupal pomelo...
Pro zajímavost, kolik toho "proplachování" bylo (zaokrouhlováno):
  • 1/2 l kávy s mlékem (doma)
  • 1/4 l kávy s mlékem (v práci)
  • 1/4 l ovocného čaje
  • 1/2 l bylinného čaje
  • 1/4 l ovocného čaje s trochou medu
  • 1/4 l šťávy u oběda
  • 1/4 l kávy s mlékem
  • 1/2 l čaje Earl Grey s trochou medu
  • 1/4 l ovocného čaje (už doma)
  • 1/2 l kávy s mlékem
  • 1/2 l černého čaje
Celkem tedy 2 a 1/4 l čaje a 1 a 1/2 l kávy s mlékem a 1/4 jiných tekutin, celkem 4 litry, slušný výkon na jeden den, ne?

Poznámka závěrem (průzkum Ipsos Tambor a Klaus s Nečasem):
Na 40 procent Čechů je smířeno s tím, že letos nebude vytvářet žádné finanční rezervy a bude žít od výplaty k výplatě. Jen 13 procent dotázaných plánuje, že letos bude spořit, investovat, vloží peníze do nemovitostí nebo vyhledá služeb finančního poradce. Přes osm procent respondentů by rádo splatilo své dluhy a půjčky.
Ekonomická situace v celé Evropě je vážná, ale není nutné vytvářet špatná očekávání a podléhat panice, shodli se na pondělním tradičním novoročním obědě prezident Václav Klaus a předseda vlády Petr Nečas (ODS). Podle Nečase si oba myslí, že politici a ústavní činitelé by měli v této otázce vystupovat velmi odpovědně a nerýsovat "různé apokalyptické, katastrofické scénáře". Tím totiž podle předsedy vlády jen vzbuzují obavy u občanů i podniků, které se pak bojí investovat či nakupovat. "To všechno utlumuje jak domácí spotřebu, tak tvorbu kapitálu našich firem."
Jinak řečeno, pozdě, pánové, občané už svá očekávání zapracovali do svého "ekonomického chování".

3 komentáře:

  1. Kolik piješ normálně, že 4 litry považuješ za dobrý výkon? Já běžně piju zhruba 3 litry, v létě 3-4 a při nemoci či nachlazení se dostávám i na 5 litrů denně aniž bych se nějak musela k pití nutit..
    JB

    OdpovědětVymazat
  2. Milá JiBe (doufám, že hádám správně), běžně je to (a to není k žádnému chlubení, to je takový ten normál, jak ho uvádějí doktoři) u mne skutečně jen 2-3 l; a to jsem na tom ještě dobře, spousta lidí kolem mne pije mnohem méně, cca 1 l, ti by se měli zamýšlet...

    OdpovědětVymazat
  3. Hádáš správně.. No on je trochu problém v tom, že ti, co pijí opravdu tak málo, tak se možná zamýšlet nemohou.. (někde, nevím už kde, jsem četla, že lidé, kteří pijí velmi málo, vykazují obecně menší mozkovou aktivitu.. zkrátka tělo ty tekutiny potřebuje a když je nemá, tak ani nemyslí..)
    Já co se týče pitného režimu se do ničeho nenutím a pokud vypiji jen 2 litry za den, tak začínám omdlévat - tělo si tu vodu (nebo u mne spíš čaj) prostě žádá.

    OdpovědětVymazat