Taky jste z toho naštvaní?
Lze si o tom přečíst v článku na digizone.cz Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program?, z něhož vysvětlující kousek cituji (třeba to není jen výmluva, zní to jakž takž věrohodně):
Michal Kratochvíl, TV Barrandov: Spot se musí tvářit jako nadupaný
Technický ředitel digitální plnoformátové televize TV Barrandov MICHAL KRATOCHVÍL uvedl, že jako každý pořad, i reklama podléhá vstupnímu technickému posouzení a pro zařazení pořadu do vysílání existují technické podmínky, kde jsou technické parametry popsány. "Úhrnem lze tedy konstatovat, že je vše v souladu s těmito parametry," vysvětluje Kratochvíl, který však připouští, že tento fakt má i svá ale. "Znamená to, že obvykle je audio doprovod u reklam hlasitější, a to z důvodu „nakompresené“ energetické složky. Popisně to znamená, že v postprodukci reklamního spotu je zvuk upraven tak, aby se tvářil jako například filmové upoutávky v kinech, tedy po stránce měření rozkmitu špička-špička je objektivně srovnatelný s jakýmkoli jiným pořadem, ale subjektivně poslechem je „nadupanější“ a tedy se tváří hlasitěji," upřesnil Kratochvíl. Co se s tím tedy dá dělat? Bohužel téměř nic. Lze jen apelovat na výrobce reklamních spotů. "Závěrem musím podotknout, že výše popsané nelze paušalizovat a obecně lze konstatovat, že případů subjektivně přebuzených spotů je velmi málo," dodal Kratochvíl.
Já si rozhodně dopřeji víkend téměř bez televize, po hektickém závěru týdne jsem rád, že jsem vypadnul z práce...
Žádné komentáře:
Okomentovat