2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pátek 13. ledna 2012

Hlasitost reklamy

Taky jste si všimli, že se nám reklama v televizi zdá (nebo snad i je, neumím to měřit, nemám čím) hlasitější než pořady před ní a po ní?
Taky jste z toho naštvaní?
Lze si o tom přečíst v článku na digizone.cz Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program?, z něhož vysvětlující kousek cituji (třeba to není jen výmluva, zní to jakž takž věrohodně):
Michal Kratochvíl, TV Barrandov: Spot se musí tvářit jako nadupaný
Technický ředitel digitální plnoformátové televize TV Barrandov MICHAL KRATOCHVÍL uvedl, že jako každý pořad, i reklama podléhá vstupnímu technickému posouzení a pro zařazení pořadu do vysílání existují technické podmínky, kde jsou technické parametry popsány. "Úhrnem lze tedy konstatovat, že je vše v souladu s těmito parametry," vysvětluje Kratochvíl, který však připouští, že tento fakt má i svá ale. "Znamená to, že obvykle je audio doprovod u reklam hlasitější, a to z důvodu „nakompresené“ energetické složky. Popisně to znamená, že v postprodukci reklamního spotu je zvuk upraven tak, aby se tvářil jako například filmové upoutávky v kinech, tedy po stránce měření rozkmitu špička-špička je objektivně srovnatelný s jakýmkoli jiným pořadem, ale subjektivně poslechem je „nadupanější“ a tedy se tváří hlasitěji," upřesnil Kratochvíl. Co se s tím tedy dá dělat? Bohužel téměř nic. Lze jen apelovat na výrobce reklamních spotů. "Závěrem musím podotknout, že výše popsané nelze paušalizovat a obecně lze konstatovat, že případů subjektivně přebuzených spotů je velmi málo," dodal Kratochvíl.


Já si rozhodně dopřeji víkend téměř bez televize, po hektickém závěru týdne jsem rád, že jsem vypadnul z práce...

Žádné komentáře:

Okomentovat