2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pátek 19. září 2014

Notebooky stále trápí klouby

Když jsem si před spoustou let koupil svůj první notebook IBM (procesor 386), měl jsem s ním jediný problém - opakovaně praskal kloub displaye, do třetice jsem jej už ani nedával do opravy (display se musel vyměňovat celý a ceny náhradních dílů neskutečně s lety rostly), takže jsem jej na konci užíval jen jako počítač, k němuž jsem připojil externí monitor a externí klávesnici - a notebook vůbec neotvíral...
Teď za mnou dojel kamarád s notebookem přítelkyně, který se po otevření nerozběhne a monitor zůstane temný.
Analýza ale prokázala, že základová deska je "živá", procesor řídí spínání ventilátoru dle teploty, vyjmutý disk je funkční a šlo z něj stáhnout data, i CD mechanika testuje přítomnost CDčka.
Pravda, klávesnice nereaguje na nic, ale to je možná dáno tím, že současné moderní stroje testují vstup/výstupní zařízení paralelně, ne jedno po druhém - takže když procesor přijde na to, že nemá funkční display (předpokládám "přežvýkané kabely" v kloubu, mechanický zlom na kloubu není vidět), prostě zastaví činnost a dál nic nedělá (krom toho hlídání teploty a ventilátoru).
Jenže na testování displaye, nějaké pokusy vyměňovat kabeláž spojující desku a display, uloženou v kloubu, jaksi nemám díly. Takže nezbývá než dát "mašinku" na diagnostiku do servisu, a pokud diagnostika potvrdí můj závěr, výměna propojovací kabeláže by snad nemusela být zas tak drahá... I když v řádu většího množství stokorun to asi bude...
:-o

Žádné komentáře:

Okomentovat