2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pátek 26. listopadu 2010

Ne vždy jsou tím vini řidiči kamionů

Příspěvek do veřejné diskuse k zákazu / omezení kamiónů, který se mi moc líbil:
Svět řidiče kamionů: Není to jednoduchá práce

...Uměl bych si představit situaci takovou
Po dálnici a do vzdálenosti 20km od ní ať kamiony jezdí bez časového omezení. Je lepší dojet v pátek či v sobotu na vykládku a udělat si pauzu u brány podniku, nežli to kouskovat pro dvě hodiny dojezdu v pondělí.
...
Přiblížit maximální rychlosti všech typů aut na dálnici a tvrdě ji vyžadovat. V Anglii truck má povolenou maximálku 60mil/h a osobák 70mil/h. Všichni tuto rychlost dodržují, proto náraz do jedoucího kamionu zezadu nemá tak fatální následky.
...
Zrušit stoupací pruhy na našich dálnicích a udělejme z nich normální pruh dálnice. Pokud vím, kromě jednoho úseku ve Francii je to snad čistě český fenomén. Nejedu-li méně než 60 km/h, tak do něho zajet nemusím, ale když už tam z ohleduplnosti k ostatním zajedu a za zatáčkou dojedu Avii, tak je nemožné vyjet z něho ven. Proto tam prostě nezajíždím a ostatní se můžou vzteknout. Ale porušovat zákon a vyhlášku mne nikdo nedonutí.
...
Kontrolovat tachografy a při porušování doby jízd a odpočinků postihovat tvrdě jak řidiče, tak i dopravce. Tím se dopravci naučí provádět kontroly tachografů samy a postihovat řidiče, kteří jsou „piloti“ a na předpisy kašlou. Ovšem zase nebazírovat na minutách, protože najít parkoviště nebo dojet půl hodiny domů nikoho neohrožuje víc, nežli nucení šoféra, aby vyjel o půlnoci v neděli a spal ve dne na parkovišti u dálnice, když venku je 30° ve stínu a metr za hlavou mu hučí chlaďák nastavený na -20° . „Bezva odpočinek“
...
Naučme se tolerovat kamioňáky na silnicích a nedělejme jim takové naschvály, jako je myška s následným dupnutím na brzdy jako trest za to, že někoho zdržují, protože právě v pátek spěchá k babičce a stydnou mu buchty a kafe na stole. Ten trucker se třeba vrací z pětinedělního turnusu v Evropě a ještě musí umýt a předat auto před tím, než se podívá na rodinu.
Při váze a velikosti soupravy to není jednoduché se uklidit na „šoustce“ ke straně, protože se může utrhnout krajnice a ještě tam jsou větve stromů a cena plachty na návěs stojí víc jak momentální cena vaší milované Škody Felicie 1600.
Nechme je se v klidu otočit couvnutím z vedlejší ulice na hlavní když blbě uhnou, protože nikdo není neomylný. On si couvne stejně, ale jde to i bez nervů, nadávání a riskování kvůli minutě času.
A při výjezdu z vedlejší, když to jde, blikněte jim a pusťte je.V tom fofru by tam stáli týden a nikoho těch 10 vteřin nezabije.
Uvědomme si, že nikdo z nich si nejezdí jen sem tam jak se mu chce, ale že vezou pro všechny úplně všechno, co si vzpomenete. I ty jeany co jste si koupily v „sekáči“ z Anglie nedošly k pobřeží, neskočily do vody a nepochodovaly po Evropě samy od sebe, stejně jako pomeranč ke svačině v práci taky neseskočil z větve a nekoulel se ze Španělska až do „Penáče“ v Horní Dolní jen tak, sám od sebe. Mysleme na to, až pojedeme příště po dálnici a budeme míjet kolonu trucků. Není to jednoduchá práce. A pokud už na diskuzích na netu budete chtít diskutovat o nějaké bouračce kamionu, tak jim jen nenadávejte. Ono u hodně málo bouraček kamionu je plně vinen trucker. On totiž stejně jako vy všichni se chce vrátit z práce domů vcelku.

Žádné komentáře:

Okomentovat