2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

neděle 3. března 2013

Cesta do Vídně, Říma a Latiny

Tak, hned v neděli brzy ráno si začínám psát ve "žluťáskovi" poznámky o své cestě do Latiny. Tedy autobusem do Vídně, odkud letadlem do Říma a vlakem do Latiny (tam si budu muset vzít taxi, bo nádraží je daleko za městem, do hotelu z nádraží je to cca 10 km, a to asi uondán celodenním cestováním nedám...).

Ráno jsem musel vstát před pátou, což po včerejším celodenním trénování v divadle nebylo právě snadné.
Byť je venku nula, je přece jen 3. března, a tak už mne cestou na MHD doprovázel zpěv ptactva. N99 jsem dojel na Malinovského náměstí, no a od tama je to na staré autobusové nádraží na "žluťáska" už jen pár kroků. A právě "žluťásek" už se mnou sviští do Vídně...
(7:05)

Tak, dalších pár odstavců je z Vídně - bo signál WiFi ve "žluťáskovi" skončil asi tak 10 km od hranic ČR. Takže jsem jen off-line četl, pak vystoupil na letišti, v letištní hale dobil mobil a na na automatu provedl check-in, pak prošel procesem odbavení a usadil se v WiFi koutku přímo v "čekárně" na gate F 12.
Mají to tu na odletu skutečně výtečně nachystané, to před třemi lety možná ještě nebylo (mám dojem, že se tato část 3 odletové haly teprve dokončovala), rozhodně si pamatuji, že jsem tenkrát s počítačem takovéto pohodlné posezení neměl...
A píšu SMS z počítače, čistil mailovou schránku, četl.
Přijet dalším "žluťáskem" jsem si nedovolil riskovat, můj "žluťásek" dorazil na letiště Vídeň-Swechat přesně, ale to byla ještě nedělní Vídeň dokonale prázdná a ospalá... Ale spoléhat na to, že člověk dorazí na letiště 45 minut před odletem (snad dle jízdního řádu) a vše se stihne - to jaksi nešlo.
A za chvíli začne "naloďování"...
(11:25)

Tak, a teď zkusím popsat zbytek:
Let z Vídně byl v pohodě, jen na Roma-Fiumicino to trochu poskočilo. Jak už to u mne bývá, chvíli se mi někde toulal kufr, ale bylo nás tam tentokrát takových víc, tak si to neberu osobně.
Na Roma-Fuimicino není free WiFI, tak jsem se dom Pavle ohlásil telefonem, pak sedl na Leonardo express (15:08-15:40) a dojel do Říma. Lístek stojí 14 EUR, sice jsem následně zjistil, že by byla bývala cesta autobusem byla levnější, ale autobus stál v nedělní husté dopravě, zato vlak jel...
Do odjezdu zvoleného vlaku z Roma-Termini do Latiny zbývala více než hodina, a tak jsem si udělal malou procházku, s batůžkem na zádech a s kufrem ve vleku. Prošel jsem se na Piazza dell Esquilino k Basilica di Santa Maria Maggiore, dále po Via Cavour a Via del Fagutale ke koloseu, a pak přes Parco Del Colle Oppio / Via del Monte Oppio znovu kolem Basilica di Santa Maria Maggiore (tentokrát z druhé strany, ta bazilika je velmi rozsáhlá stavba) zpět na nádraží.
Rychlík z Říma do Latiny mne zklamal (ale stojí jen 4 EUR). Nejdou zásuvky, navíc mi vlak silně připomíná staré soupravy "pantografu", co jezdíval na trase Praha-Kolín někdy kolem roku 1990. A to včetně stavu toalet!
V Latině jsem se rozhodl šetřit kapsu zaměstnavatele a místo taxi jel autobusem (jedinou linkou, co tu v neděli jezdí, jak jsem pochopil), všechny zastávky jsou na znamení... Italky, s nimiž jsem se dal u nádraží do řeči, mne upozornily na zastávku, kde mám vystoupit - jak jsem se dle "mapy v hlavě" snažil orientovat v neznámém městě po setmění, správně jsem polohu zastávky též tušil, jen jsem neznal přesnou polohu vůči parku, kde jsem měl vystoupit, navíc "na zastavení v zastávce" bylo nutno "zazvonit"), no a zbytek od parku Giardini Pubblici do Hotel Park, kde jsem měl zabukovaný pokoj (cca 1,5 km), jsem došel po svých.
Vybalit, sprcha, nachystat věci na zítra a za chvíli "padnu za vlast".
(22:05)


Na okraj - doporučuji aktuálně k přečtení (posbíráno za celý den):

Žádné komentáře:

Okomentovat