2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

čtvrtek 28. března 2013

Práce i v noci

Programuji i ve snu!
Včera jsem ještě večer řešil mailem záležitosti s kolegy v USA... A v noci se mi zdálo o "oříšku", problematickém místě v programu, který aktuálně modifikuji dle nového zadání. Nejsem původním autorem zdrojového kódu programu, a tak se málem zdálo, že snazší bude vše naprogramovat znovu - je to obecné programátorské pravidlo, že je lepší důkladně zvážit, zda věnovat energie přepracovávání něčeho, co člověk navíc sám netvořil, nebo to udělat znovu od základů... No a že se mi stalo to, co již mnohokrát - uviděl jsem ve snu řešení - a ráno jej aplikoval, půl problému je "zmáknuto".
Třeba se mi zadaří a zítra se podaří stejně tak "znásilnit" druhou část programového kódu a přimět ji k činnosti, s níž se původně nepočítalo. Je zajímavé, že v tomto případě se i autor nechal slyšet, že by to raději celé přepsal, než vymýšlel modifikaci...
Mimochodem, teď vážně neblouzním, jsem v tomto směru živoucím příkladem přísloví "ráno moudřejší večera" - když se mi nedaří vyřešit nějaký problém, nechám jej ("kompjúterovou" hantýrkou řečeno) "běžet na pozadí", zabývám se jinými záležitostmi (navenek), ale mozek úlohu stále zpracovává a, řečeno opět IT výrazivem, dle přidělené kapacity paměti a strojového času zpravidla v noci "dopočítá". A ráno pak znám řešení - ráno moudřejší večera :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat