2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

středa 6. března 2013

Italské střípky - holub a socha

Somedays you're a pigeon -- somedays you're statue.
Tak praví skotské přísloví. Tak mi to dnes řekl Digger, můj kolega na kurzu. Celý den totiž propršel, no a já zcela prakticky vztáhl ze svého batohu skládací deštník. (Jak známo, "tahám s sebou" v batohu všechno možné, počínaje nožem, šroubovákem, šitím ... a deštníkem konče). Ptal se mne, kde jsem ten deštník vzal, a tak se tématem našeho odpoledního anglického rozhovoru stal právě obsah mého batohu, a rozhovor byl zakončen právě oním příslovím - to když jsem vysvětloval, že se mi sice občas někteří chytráci posmívají, co že to v batohu nosím, ale pak jsem "king", když mám u sebe potřebnou věc.
:-)

Celý den mne bohužel bolí za krkem, cítím se rozlámaný (za to vše může ta již zmiňovaná příliš měkká postel) a navíc se přidalo pálení žáhy. Pro to poslední lze hledat příčinu ve zdejším stravování, ale nevím, čemu přesně to přičíst, bo jídlo je dobré. O hotelové snídani a skvělých "krosáncích" jsem se už zmiňoval, no a obědy, které jsem si zaplatil v "kasárenské jídelně", taky nejsou špatné, i když na naše poměry poněkud nezvyklé - žádná polévka, dva malé hlavní chody (dnes jsem měl kupříkladu těstoviny s masovou omáčkou a malou picu), ovoce, jednoduchý zeleninový salát (dnes dušená mrkev), houska a limonáda. A k večeři se zpravidla spokojím s houskou s něčím, a kávou a ovocem. Stejně se tu večer nějak vůbec necítím při chuti k jídlu. Významným rozdílem je pak to, že nepopíjím přes den teplý čaj, jak jsem zvyklý z práce, ale vodu z automatu. Bo jinak je ke koupi jen Cocacola či jiná sladká limča.

Když se snažím pospat, co je tu k vidění, nutno ještě k předchozímu uvést: kaktusy kam se podíváš (na zahradách, na ulicích, i semo tamo v příkopě u cesty), a taky meliorační kanály - krajina je tu jako placka, a tak je všude (mezi domy i na polích) asi tak co padesát metrů nějaký příkop, v němž stojí voda. Tedy stála, až do dneška, dnes celý den vytrvale pršelo, a tak se ty strouhy zaplnili vodou, která kamsi směřovala pomalým samospádem (pouhý pohled bez toho deště nestačil, aby se dalo poznat, kterým směrem je to níž a kterým výš, teprve dnes se ty strouhy přeměnily na potůčky.

Další postřeh mám ke zdejšímu NEXu (americkému vojenskému obchodu na základně) - řekněme, že mne poněkud pobavilo zjištění, že cca deset procent zboží tvoří americké "zdravotní pomůcky" včetně prášků "na všechno" - a tak vedle sebe leží tabletky na usnutí a tabletky proti únavě a ospalosti...


Co doporučuji k přečtení z toho, co jsem zaznamenal na svých oblíbených českých zdrojích (IH, BL a NP): Mimochodem, náš prezident Klaus se tu objevil i na první stránce novin, všiml jsem si toho už v pondělí u snídaně, v televizi tou dobou běží mimo jiné pětiminutovka "Na první straně", takže byl Klaus v pondělí na první straně kteréhosi italského deníku - to mi ještě italština zněla příliš cize, teď už něco malilinko chytám, takže jsem hned ráno zaznamenal úmrtí Cháveze...

Žádné komentáře:

Okomentovat