2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

středa 28. prosince 2011

Mrazík vs. Bob the Builder

Původně jsem chtěl psát o Mrazíkovi, ale nevím, zda ještě "chytnu nit", která se mi při sledování filmu "utkala v hlavě".

Teď jsem totiž uspal dceru... Ano, po dlouhé době si mne k uspávání zvolila Lenička. A zavinila to maminka drobnou chybičkou v knihovně. Půjčila dětem Bořka stavitele, ale půjčovala podle obrázků a nevšimla si, že zapůjčila anglickou verzi, Bob the Builder. Can we fix it? Yes we can!
Problém spočívá v tom, že na rozdíl od manželky umím dětem plyně předčítat z anglické knížky česky. Pravda, místy si musím slovíčko "domyslet", odhadnout jeho význam tak, aby text dával smysl, ale jinak mi to skutečně jde celkem obstojně, Rozhodně tak, že děti jsou spokojené a Leničku jsem předčítáním uspinkal...

A teď k tomu Mrazíkovi.



Mrazíka jsme jeden čas "po sametce" někteří nechtěli vidět, coby symbol Ruska, okupanta. Ale pak se po něm poptávka jaksi vrátila. A díváme se na něj v období vánočních svátků zas a znovu. Dokonce si pamatuji, že jsme před nějakými 8 lety na vánoční sešlosti kamarádů trampů na jedné chalupě dokonce hledali program, abychom Mrazíka neprošvihli.
No a dnes?
Už ho zase pravidelně pouštíme každý rok, Filípek si pomalu některé scény pamatuje, a tak mu to "kulturní" (nebo "kultovní" ?) dědictví předáváme. Naše děti budou "dětmi svých rodičů" :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat