2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

sobota 24. prosince 2011

Štědrý den / Micimutr

Přeji krásné vánoční svátky všem čtenářům tohoto blogu.
Štědrý den přinesl sice déšť, ale rodinnou pohodu jsme si tím narušit nenechali.
Povedl se mi skvělý kapr, podkůvky krásně změkly v bylinkách, spolu s pstruhem pro Filípka (on kapra nějak moc nechce, zato Léňa se krmila jak kaprem, tak pstruhem, tak vinnou klobásou).
Lodičky ze skořápek pluly v umyvadle, dle pantoflí se budu někde s Filípkem v příštím roce trochu toulat, a rozkrojená jablíčka nám všm slibují pevné zdraví.

Pod naší novou Araukárií (tu předchozí jsme asi tak měsíc před vánočními svátky pravděpodobně přílišnou zálivkou "utopili", sesychá) bylo sice dárků množstevně ne příliš mnoho, zato radosti nadělaly moc a moc.
Filípek je nadšený ze školní aktovky - batohu od Topgalu, místo štědrovečerní pohádky skládal nové Lego (stavebnici určenou pro věk 7-14), Lenička se zcela "ponořila" do Play-Doh plastelíny.

Aha, štědrovečerní pohádka...
Děti nezajímala, dívali jsme se částečně jen my dospělí, a že bych byl právě nadšený z Micimutr, to rozhodně říct nemohu. Ale neříkám tím, že je to pohádka špatná!
Pravda, tím, že je pohádka Micimutr zjevně jiná než pohádková klasika, dá se s ní (s tou klasikou) jen těžko srovnávat. (Pohádkovou klasikou myslím Princeznu se zlatou hvězdou na čele, Šíleně smutnou princeznu, Tři oříšky pro popelku, Čertův švagr a tak podobně.) Z novějších pohádek ale asi těžko najde rovnocenou konkurenci. Zase - je jiná, nesrovnatelná. Třeba takové Peklo s princeznou se dá srovnávat s klasikou (a asi na ni nemá, i když mně osobně se líbí), Čert ví proč je moc dobře natočená, a závěrečný song zesnulé Zuzky Navarové jí v mých očích posouvá nahoru, ač s pohádkou moc nesouvisí... Anděl páně je skvělý, ale na chuť jsem mu přišel, až když jsem ho viděl v repríze...
A polemizovat by se dalo dál, ale není třeba, učinili tak dávno jiní...
Každopádně, nejsem nespokojený! Pohádka ke Štědrému dni dle mého už nějak patří. Micimutr potěšila

Odkud jsou scény v pohádce Micimutr? Hádám, že z Bítova a z Malé Ameriky, ale jist si nejsem, byť na Bítově jsme byli v létě (a na Malé Americe jsem byl, páni, to už je móóóc dávno).
Ví to někdo? Na serveru filmová místa jsem zatím neuspěl...
Zdroje:

4 komentáře:

  1. Co je pro me "pohadkova klasika"?? Ve svych 26-ti letech se povazuji za prechod mezi mladsi a stredni generaci a ac nejsem "pohadkovy maniak" a pohadky sleduji pouze o Vanocich, tak klasika je pro me Princezna ze mlejna. Ta proste nema chybu-cert s vodnikem, v podani Moniky Absolonove a Jakuba Zindulky, je naprosto dokonale a bezkonkurencni.

    OdpovědětVymazat
  2. Příteli, když mně se zrovna Princezna ze mlejna až tak moc nelíbí, ale právě proto, že vím, jak je mnoha lidmi oblíbená, tak jsem ji nezmínil, neb jsem ji nechtěl hanit.
    Když mi něco nepadne do noty, ale jen pocitově, aniž by tomu bylo argumenty co vytknout, nemám důvod o tom psát špatně...

    OdpovědětVymazat
  3. Zvíkov, Velká Amerika, Ledeč nad Sázavou

    http://www.televize.cz/clanky/kouzla-micimutr-7832

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji...
    Na Zvíkově jsem byl snad jako malé dítě, lomy Malá Amerika a Velká Amerika hold zaměňuji, ač jsem byl jen na Malé Americe, a Ledeč? Tu si pamatuji jen matně, z průjezdu na lodích...
    Nu což, nemohu znát všechno, ale třeba z toho bude motivace na výlety...

    OdpovědětVymazat