2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

neděle 4. prosince 2011

Santiniho jazyk

Román Santiniho jazyk jsem četl, a dnes jsem si troufl se na televizní zpracování podívat, dokonce i s Filípkem (Pavla spí s Leničkou). Ano, četl, ale na blog jsem si nic nezapsal, neb jsem z knihy byl poněkud zaskočen, a snad i zůstala kniha po přečtení nepochopena...
Film je vlastně moderní mysteriózní thriller (film je podle románu Miloše Urbana, nikoliv čistě zfilmovanou knihou), odehrávající se na pozadí fascinující architektury Jana Blažeje Santiniho, který geniálním a světově unikátním způsobem propojil baroko s gotikou.
Architektura Jana Blažeje Santiniho unikátně mísí prvky baroka a gotiky - ano, Santiny, to byl ten důvod, proč jsme se například po výlovu rybníka Volšovec stavovali v Křtinách.
A že tak lze i podat příběh člověka, hledajícího na počátku nového tisíciletí ztrácející se pocit smyslu a životního naplnění...
Jsem to i já? Jsi to i ty?

2 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Konecne filmovy prispevek !!! :-)) Rikal sem si jestli NEKDY nabrnknes i na tuto (moji velmi, velmi oblibenou) strunu :-)
    Timto sis u me zapsal male bezvyznamne "+", ALE pokud by v budoucnu stenych prispevku pribyvalo, stalo by se z toho velke vyznamne "+" :-)
    Ted k filmu - Santiniho jazyk jsem videl (ale necetl) a musim priznat, ze mam z filmu rozporuplne myslenky. Shodou okolnosti jsem dnes rano na CT 24 videl pravidelny porad o filmech a shodou okolnosti tam jako hoste byli Milos Urban a Jiri Strach. Z jejich lakavych stripku jsem se na film docela i tesil, ale pro uplne pochopeni jej budu muset shlednout jeste alespon jednou. Misty byl dej necitelny, preskakoval od jednoho k druhemu, nektere pasaze na sebe nepochopitelne navazovaly, dalo se v tom docela lehce ztratit :-((
    Jestli mohu osobne doporucit, tak na podobne tema je ceska 3-dilna miniserie Dablova lest, s Jirim Dvorakem, Ivanem Trojanem a Annou Geislerovou - to uz je jiny salek caje - akcni, navazujici, s mnoha zapletkami, dej ma spad, pointu a napln. Vrele doporucuji :-)

    OdpovědětVymazat