2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

neděle 4. května 2014

Letos zmrzlí už byli

Příchodu ledových mužů už se letos neobávám - byli tu pár dní dříve.
Tím nepopírám, že se teď ochladilo, ale mrazíky už letos, myslím, nepřijdou.
Však jsem dal už na zahradu první sadbu a další se chystám dát ve čtvrtek, na státní svátek 8. května.
Ostatně, předpověď na příští týden je v tomto směru příznivá:


Za poslední rok, kdy u nás ledoví muži zmrazili zemi, se dá pokládat rok 1978, kdy teploty padly na pět stupňů pod nulu. Tím netvrdíme, že ledoví muži už nechodí – oni přicházejí, ale o něco dříve. Nejčastěji přibližně o 10 dní, ale někdy předběhnou tradici až o 20 dní. Jsou však pro přírodu a zemědělce stejně nebezpeční jako dříve. Ve skutečnosti jsou však pravými ledovými muži dnes spíš Marek (25. dubna) nebo Robert (29. dubna). (zdroj)

Na zahradě jsme dnes odpoledne pohřbili "pana křečka" (od února byl uložen, důkladně zabalen, v mražáku), děti mu na hrobeček vysázely jahody, ze dvou cihel a dlaždičky jsem zbudoval malý pomníček (hlavně proto, aby hrobeček nemohlo rozhrabat nějaké zvíře) a místo označil křížkem (který nám vyrobil "strejda" Roman).
Rodina v podstatě na zahrádce lenošila, já prořezal jednu ze zbývajících jabloní (jasně, agrotechnické lhůty jsou dávno v tahu, jenže: letos jsem nějak na jaře průřez nestihl, navíc máme několik stromů, které jsou ještě stále tak "divoké", jak jsme je ve spustlé zahradě před dvěma lety převzali).
Ale: bylo na zahrádce krásně, Pavla původně říkala něco ve smyslu "co tam budeme dnes dělat, nechce se mi...", a pak si pochvalovala, že jsem ji na zahradu vytáhl...
Jen mne už nějak po "relativně malém pracovním výkonu" bolí tělo - a teď večer jsem se k "opečovávání" sadby, co ji mám za oknem a na balkóně, nepřesvědčil!

Žádné komentáře:

Okomentovat