2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

čtvrtek 15. května 2014

Velký průvan

Ráno mne vytáhl z postele budík a zjistil jsem, že jak za námi do ložnice nad ránem dorazila dcerunka a stulila se u maminky, nezavřela dveře, a tak bytem protahuje průvan. A venku "fučí jak blázen".
Silný vítr, vytrvalé přeháňky, takové počasí ostatně vládlo celý den.
A mně jakoby ten vítr i rozfoukával myšlenky, práce mi nešla od ruky, pletl jsem se, zapomínal, "byl slepý" a stále něco hledal...
A teď odjinud - četl jsem glosu IH Diplomat Stropnický, a dovolím si jen malinký komentář prolínající se citací:

Diskuse kolem posilování NATO v Evropě kvůli Ukrajině vůbec není na škodu - žádná diskuze není na škodu, pokud nejde o plané povídání.
Pokud jde o vzpomínku na dočasný pobyt ruských vojsk na našem území, hovořil Martin Stropnický o generační zkušenosti, kdy naše armáda byla členem Varšavské smlouvy, a přesto příchod partnerské armády vyvolal obrovskou nevoli. Objektivně vzato srovnával Martin Stropnický srovnatelné a vyjádřil se věcně. Byť patřím do jiné generace, rozumím!
Nelze než souhlasit, že Stropnický využil vhodnou příležitost preventivně upozornit druhy ve zbrani, že chtějí-li to mít u české veřejnosti i nadále dobré, neměli by téma své vojenské přítomnosti u nás vůbec otevírat. Citlivý diplomatický signál v pravou chvíli může ušetřit velké pozdější mrzutosti.
Proč to novináři všelijak překrucují? Teď sem přece nikdo americké vojáky, poradce či špióny nezve, neboť proto není důvod. V rámci spolupráce v NATO se nejen američtí vojáci v ČR vyskytují, stejně jako ti naši ve "strukturách" jinde. Jenže to samozřejmě hovoříme o jednotlivcích, nikoliv o rozmístění nějakých jednotek. Radar v Brdech je, zdá se, (bohužel) minulostí. A o výstavbě nějakých základen teď nikde nikdo nehovořil, takže "proč tolik povyku pro nic?".
Nu nic, vraťme se k realitě běžného života.
Severák o rychlosti 50 km za hodinu, v nárazech až 70, je prostě otravný severák. To mi asi nikdo nevymluví. Navíc asi někde způsobil vzájemný dotek drátů, takže nám to v práci způsobilo výpadek několika počítačů.
Ten "velký průvan" činil i problém při řízení, auto byl trochu problém udržet cestou dom na dálnici...
A samozřejmě na Vinohradech, na "větrné hůrce", profukovalo fest. Když jsem šel na Strnadovu na schůzi, a ještě víc, když jsem šel večer zpět, vítr se mi několikrát pokusil sebrat klobouk.
Teď pozdě večer už se vítr zmírnil (jen 35 km/h), trochu sprchlo.
Zítra to má být "totéž v bledě modrém".

Žádné komentáře:

Okomentovat