2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

úterý 20. května 2014

Život s hypertenzí

Tak jak jsem dnešní "blogové povídání" nazval "Život s hypertenzí", zavedl jsem i stejnojmenný štítek článků. Neb když už k tomu dojde a člověk začne "zobat tabletky na tlak", když už si to uvědomí, jeho život to zasáhne víc, než by očekával. Tedy alespoň v mém případě to tak je.
Jak si lze přečíst v letáku k léku, který od včera užívám (Isoptin SR 240mg), je v něm léčivá látka Verapamili hydrochloridum 240 mg v 1 tabletě. Léčivá látka přípravku - verapamil - omezuje vstup vápníku do buněk hladkého svalstva cév, svalových buněk, ale i srdečního převodního systému. Tím vyvolává rozšíření cév, zejména cév zásobujících srdeční sval a zpomaluje vedení vzruchu v srdci. Již první den léčení nastává pokles krevního tlaku; působení léku zůstává i při dlouhodobé léčbě zachováno. Isoptin je vhodný k léčbě vysokého krevního tlaku (hypertenze) všech stupňů závažnosti: k samostatnému podání při lehčí a středně těžké hypertenzi, v kombinaci s jinými léky proti vysokému krevnímu tlaku při těžších formách.
Účinek skutečně nastoupil, dnes ráno jsem si doma naměřil tlak 155, což je proti včerejším 183 citelný pokles.
A taky platí to, před čím mne včera doktorka varovala: tělo přece jen nějak uvyklé vysokému krevnímu tlaku reaguje - od rána mám pocit nevyspalosti, únavy, "v hlavě vybíleno". A divnou chuť v ústech, takovou jakousi chemickou.
Stavu těla odpovídala i (ne)výkonnost pracovní :-o To, co mi jindy trvá několik desítek vteřin, dělám najednou pár minut, a čas utíká náramně rychle.
Odpoledne jsem byl po dvouhodinové diskuzi u ředitele totálně vyšťavený" a zavíraly se mi oči.
Večer doma utekl (a byl klidný, dcerunku máme na škole v přírodě, tedy je doma se mnou jen Pavla a Filip) a já jdu zalézt do postele dříve, než tomu obvykle bývalo. Prostě to déle nedám, chvíli si budu číst a po desáté už budu, předpokládám, spát jako kotě...

Žádné komentáře:

Okomentovat