2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pondělí 31. května 2010

Tož dobrou noc, Tartu!

Takže jsem v Tartu, dívám se z hotelu na řeku a chystám se spát. Tady už je po půlnoci, takže povídání o večírku na uvítanou, o hotelu, o městě, to vše nechám na zítra, teď jen zkopíruji z textového souboru nachystané povídání z Arlandu a z letu do Estonska a půjdu spát...
Tedy ohlédnutí do Stockholmu:


15:50, Stockholm, Arlanda
Ať se na mne nikdo nezlobí, ale ve Stockholmu jsme se na letišti k WiFi nepřipojil, je placená a chcou za ní nekřesťanské peníze (70 SEK za hodinu, a vzhledem k tomu, že 1 SEK je 2,50 Kč, zdá se mi to ve výsledku za to, že se někam jen lognu vlastním počítačem, trochu moc).
Takže jsem jen poslal SMS Pavle, vyřídil si palubní lístek na další let, usadil se (po té, co jsem prošel halu tam a zpět, už jsem si myslel, že jsem vyhrál, neboť v jednom cípu letištního komplexu se mi podařilo najít jinou než jinou než tu veřejnou placenou WiFi, ale byla blokována nějak jinak) a čekám, takže píšu off-line a večer to z hotelu hodím na blog. A v duchu si říkám: ještě že jsem nepřistoupil na variantu letu z Tartu zpět taky přes Stockholm, to bych na předraženém letišti musel i přespávat... Vídeň byla vůbec oproti zdejším cenám nějak přívětivější.
Let z Vídně do Stockholmu byl bezproblémový, k svačině káva a sendvič, pak ještě jedna káva a džus, usměvavé německé letušky (letěl jsem s Airlines Berlin), na přistání to trochu "duplo" a hotovo. Uvidíme, jak budou vypadat fotky, které jsem mobilem lovil z okénka (můj mobil umí i režim "letadlo", kdy vypne všechny síťové funkce a funguje jen jako diář, adresář, hodinky a fotoaparát).
Co ještě napsat? Jo, Švédské letiště (a pokud si správně pamatuju, i celá země) je pro čecha drahé. Ale abych jen nehaněl, mají tu zvláštní odpadkové koše, dělené na dvě části, v jedné klasika, v druhé je nahoře jen štěrbina a zakresleno, že tam máte házet jen noviny (tedy papír se třídí i na letišti, to jsem jinde neviděl). A druhá pochvala: v zóně tranzitu je kabinka pro kuřáky - na první pohled to vypadá jako telefonní budka, uvnitř je popelník připomínající chemickou výlevku, celý prostor pak je jakýmsi odsávacím ventilátorem vůči okolí udržován v mírném podtlaku, takže kouř nejde mimo tuto budku a ani uvnitř nemáte pocit, že jste v zakouřené místnosti...
Toť vše, jdu si dát ještě cigárko a za necelou hodinku odlétám do Tartu.
dopsáno 16:10


18:20, kdesi nad Estonskem
Ze Stockholmu do Tartu letíme letadlem SAAB 340, což je dvoumotorový vrtulový stroj, s třiatřiceti sedadly (to je něco jiného než předchozí BEING 737-500 se 118 sedadli, taky rychlost to má jen poloviční (460 kmúhod vs. 780 km/hod).
Sedím opět u okénka (na letišti ve Stockholmu jsem si mohl vybrat, neboť jsem se checkoval 3 hodiny před odletem. A tak se kochám, z pohledu z okna krajina připomíná šumavské slatě, lesy v podšumaví, rozsypané vesničky mezi lukami.
A dost, jdeme na přistání, vzpoměl jsem si na možnost zapnout notebook pozdě. Dostal jsem pralinku a klesáme...
dopsáno 18:30 (vlastně bych měl psát 19:30, v Tartu je posunutý čas!)

Žádné komentáře:

Okomentovat