2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

úterý 9. března 2010

Ach ty zuby, ach ti pejskaři

Včera večer jsem nemohl spát, abych usnul, spolykal jsem celou řadu prášků proti bolesti. Ozvala se mi totiž sedmička vpravo nahoře, ta, kterou mi už v lednu zubařka označila jako kazovou, ale protože chtěla nejprve dořešit sedmičku vlevo dole, prohlásila, že ten druhý zub počká. Nějak nechápu přístup zubařky - ví, že je třeba zuby spravit, ale vždy udělá jen kousek a pozve mne na příště. Proč nejde vše povyspravovat naráz? Takhle je výsledkem třeba i deset a víc návštěv zubaře v průběhu roku. Asi "honí body" či co, nevím. Kamarád mi říkal, že jeho zubařka mu vždy spraví a zkontroluje vše najednou. Proč to tak nejde ve Vyškově?
Ráno jsem se "srazil s blbem". Paní (pravidelně ji vídám z okna) venčila své dva psy na trávníku u firmy Veselý. Nejprve jeden, potom druhý pes udělali hromádku. Oslovil jsem paní větou: "Zapoměla jste vzít sáček a po pejskovi uklidit." Ale dozvěděl jsem se hlášky typu: "O co vám jako jde... Ti psi nejsou moji... Vždyť je ta hromádky pod keřem..." A následovala hádka, v níž paní řekla (bohužel to neuděla), že na mne zavolá policii. Odvětil jsem totiž, že udělá dobře, neboť policii rád vysvětlím, že její psi znečišťují veřejné prostranství. Ujely mi nervy, byla z toho málem bitka v pravém slova smyslu...
Příště asi (na radu manželky) oslovím psy (když je panička tupej blb), že si je s jejich dovolením vyfotím a foto zašlu policii, že je mi to sice líto, ale když se k nim jejich panička nehlásí, budou pejsánci muset do útulku.
A ještě mne napadla varianta poněkud drastičtější. Seberu psí výkaly a té paní "ozdobím bundu", třeba pak přestane popírat existenci výkalů a vlastnictví psů.
Pracovní den ubíhal jako voda, instalace nových počítačů, opravy webu, nastavení odkazů... I když... Smím tu vůbec napsat i takovéto nicneříkající údaje... Když je to vše kolem mne takovej šaškec...
Ze včerejších zpráv:
Barták informoval Klause o žádosti na zvýšení mise v Afghánistánu
S požadavky NATO na posílení české mise v Afghánistánu seznámil ministr obrany Martin Barták prezidenta Václava Klause. Na Hradě jednali ještě s premiérem Janem Fischerem, kromě Afghánistánu ale hovořili především o chystaných změnách ve velitelských strukturách české armády. Podle premiéra má ministr Barták do konce týdne připravit v této věci podklady pro další schůzku trojice, která se má konat brzy. "Dominantní téma - a proto prezident republiky nás k té schůzce vyzval - bylo, aby nás oba pan ministr obrany seznámil se záměrem, nějakými koncepčními úvahami, jak měnit organizaci armády, jak rekonfigurovat velení, jak ho dimenzovat a podobně," uvedl Fischer. Není přitom podle něj tajemstvím, že Klaus měl s některými pasážemi konceptu problém. "Vymezil se vůči němu, upozornil na svoje stanovisko v té záležitosti," dodal. Klaus loni na podzim prohlásil, že česká armáda by měla být primárně určena k obraně vlasti, zahraniční mise jsou podle něj jen doplňkem. Není podle něj dobře, že u veřejnosti a zřejmě i v armádě převládá pocit, že je budována jako expediční sbor.
Zdroj:
© 2010, Radio Praha - vysílání Českého rozhlasu do zahraničí, http://www.radio.cz, E-mail: cr@radio.cz

A do rubriky "co mne zaujalo":
Křesťanský půst má být odtučňováním srdce, ne těla
V prostorách Tiskového střediska ČBK se v pondělí 8.3.2010 sešli zástupci médií, aby se zúčastnili kulatého stolu na téma "Smysl půstu v židovství a křesťanství". Hosty byli Kateřina Lachmanová, teoložka a psycholožka Pastoračního střediska pražského arcibiskupství, rabín Moshe Chajim Koller z Židovské obce v Praze, P. Jan Kotas, pedagog Katolické teologické fakulty UK, a P. Vojtěch Eliáš, prezident pražské Arcidiecézní charity.
...při vyhledávání slova půst na internetu se jako první objeví stránky s dietním a zdravotním obsahem...
...v křesťanském pojetí má být půst spíš "odtučňováním srdce, ne těla." Tím, že si odřekneme něco z požitků, se s podstatou postu míjíme, jeho smyslem je uvědomit si závislost člověka na Bohu: "Člověk, který neví, že z lásky Boží vyšel a do lásky Boží směřuje, staví na falešných základech." Půst má také podle Lachmanové směřovat k uspořádání hodnot ve svém životě a k uspořádání vztahů s druhými lidmi, protože solidarity jsou nejsnáze schopni chudí: "Člověk, který je zabezpečený, trpí pocitem, že není zabezpečen dostatečně, a tak zatvrzuje své srdce."

Žádné komentáře:

Okomentovat