2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pondělí 8. března 2010

Tatínku, co je to "úplatky"

Touto otázkou mne včera překvapil zvídavý Filípek. Ani si teď neuvědomuji, při jaké příležitosti to slovo zaslechl (rádio, televize... nevím). Jen vím, že se mi to velmi těžkovysvětlovalo. Jednak proto, že úplatky nesnáším, mně je naštěstí nikdo nedává a já si při prosazení svého práva či názoru většinou vystačím se svou výřečností či jiným způsobem docílení svého. Na úplatek většinou nemusím ani pomyslet. Takže o nich jen slyším, že jsou v této zemi stále běžnou součástí života.
Ale jak to pak mám vysvětlit čtyřletému klukovi? Tak jsem mu začal ne příliš úspěšně vysvětlovat, že úplatek je třeba čokoláda, slíbená za to, že bude cestou tam a tam hodný. A proč je to úplatek, protože hodný by měl být i bez čokolády... Ale je to úplatek? Dostane čokoládu až PO, nikoliv PŘED, pak to ale není ÚPLATEK, jak mnozí říkají, ale POZORNOST či ODMĚNA. Jak podotkla maminka. A teď aby to čtyřleté dítě mělo v hlavě jasno :-o
I když někdy v tom nemám jasno ani já, například jsem tak docela nepochopil funkci nulové bankovky v Indii.
Lenička už žvatlá další a další nová slovíčka, jen si občas musíme překládat: sý sý = sýr, saám = salám a tak podobně. A včera mne překvapila: už sama pružně předvedla, jak vyleze z vany. Teď aby ji člověk hlídal, že se před vanou nerozplácne na dlaždičky, neboť vylézt z vany na její okraj je jedna část, ale z okraje dolů na podlahu je to poněkud výš, a když tam nebude někdo dospělí, kdo hned mrňouska z okraje vany zabalí do ručníku a odnese..
Dnes večer si obě děti před usnutím dlouho vymýšlely a nechtěly spinkat, mne navíc bolí zub, asi budu muset ráno k zubařce...
Výzva, kterou jsem dnes mailem rozeslal (zatím jen "lidem od divadla"):
Přátelé,
kdo máte doma (či u rodičů apod.) knihu od Bulgakova "Mistr a Markétka" ??? Rád bych si ji přečetl a v knihovně je beznadějně vypůjčená (mají asi 2 desítky výtisků a na všechny je rezervace). Díky předem...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný
mobil: +420777083126

Na část BLOGu věnovanou citacím jsem vložil další čtyři články, týkající se fotovoltaiky, které však budou spíš zajímat čtenáře webové nástěnky domu...
Bilionový účet za soláry
Nedívej se do sluníčka
Český skanzen převrácených hodnot
Peníze ze slunce

Žádné komentáře:

Okomentovat