2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pondělí 26. dubna 2010

Budeme ochotní kupovat co 2-3 roky novou televizi?

Cituji z článku serveru digizone.cz, článek se jmenuje Nůžky mezi zájmy výrobců televizorů a diváky se stále více rozevírají:
Zaplať pánbůh už nežijeme v době, kdy televizor v domácnosti vydržel deset let, prohlásil tento týden na kulatém stolu DigiZone.cz manažer společnosti Panasonic Lukáš Holub. Zvykli jsme si na pravidelné nakupování nových mobilních telefonů nebo počítačů, zvykneme si i na častější kupování televizorů, dodal. Stává se z nich spotřební elektronika. Jenže budou Češi opravdu ochotní kupovat co druhý třetí rok novou televizi?
Je to teprve rok, co společnost Samsung začala prodávat svoje LED televizory. Špičkovou technologii za vysokou cenu. Jenže kdo si takový televizor loni koupil – a zřejmě půjde o technologické „pionýry“, kteří chtějí mít vždycky to nejnovější – si letos rve vlasy, protože jeho supermoderní LED televizor má jednu podstatnou chybu. Není 3D ready. Koupí si takový zákazník po roce nový televizor, který mu umožní sledovat 3D obraz, a zaplatí znovu desítky tisíc korun, jen aby zůstal technologicky na špici? A co udělá s tím loňským modelem LED TV?
...
Asi lze pochopit, že 3D televizory přicházejí na trh krátce poté, co 3D technologie přinesla renesanci provozovatelům multikin. Výrobci zkrátka cítí stimul a žádná důležitá značka u toho nechce chybět. Na druhou stranu představa, že si lidé skutečně budou kupovat každý druhý rok nový televizor, je v silně konzervativním Česku bláhová. V zemi, která má deset milionů obyvatel a valná většina lidí řeší přechod na digitální vysílání koupí set-top-boxu ke staré analogové televizi, nikoli nákupem již dost zlevněných širokoúhlých LCD nebo plazmových televizorů, se opravdu nedá čekat nějaká revoluce v myšlení diváků.
...
Celý článek zde

Žádné komentáře:

Okomentovat