2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

neděle 18. dubna 2010

CAPTCHA bude zobrazovat reklamu

Slovo CAPTCHA je zkratkou anglického sousloví Capture Characters. Jejím hlavním účelem je odlišit uživatele, tedy skutečného člověka od počítačů - potažmo tzv. robotů. Pokud stále ještě nevíte, o čem že je tento text, vybavte si v paměti například internetovou SMS bránu firmy Vodafone. CAPTCHA je ta služba - to okénko - co Vás vyzývá: "Opište řadu čísel, potom klikněte na Odeslat!" - už víte, o co jde?
CAPTCHA představuje určité omezení pro zrakově postižené a je rok od roku složitější. Tím, jak se vylepšují roboti útočící na stránky, je tento systém stále obtížnější a přečíst někdy znaky tohoto zdeformovaného textu je skoro nemožné.
Navíc vznikají služby, kde si podobně zdeformovaný text můžete převést zpět do textové podoby - například reCaptcha. Nově tedy autory této webové finty napadlo, že by se dal text pro opsání integrovat do reklamy na tržní produkt nebo službu. Jinými slovy, text by se nezobrazil deformovaně, ale byl by součástí reklamního banneru. Navíc nejde o text generovaný, ale o text na míru dodaný zadavatelem reklamy.
Pro autory webů tak vzniká nový prostor pro zdroj příjmů. Pokud provozovatel portálu podepíše s firmou AdCopy smlouvu, může CAPTCHA reklamu prodávat nabízet a inkasovat za ni peníze. Zmíněná společnost AdCopy je v současnosti jedinou firmou, která působí jako prostředník mezi webmastery a inzerenty. Při troše úvahy nad systémem tohoto typu reklamy je zřejmé, že jde o geniální myšlenku. Většinu reklam lze totiž na webu ignorovat. Vyskakovací okna nám blokuje prohlížeč, zbytek zablokuje hravě doplněk do Firefoxu nebo Opera. I kdyby k žádné blokaci reklam nedošlo, může je člověk ignorovat a v textu bannery přeskočit, bez toho, aniž by se na ně soustředil. V případě navrženého systému CAPTCHA reklamy se ale bude muset uživatel na význam reklamy soustředit a i kdyby jej ignoroval, podprahově si opakovaně zadávaný slogan zapamatuje.
Částečně převzato z digitalne.centrum.cz a doplněno.

Žádné komentáře:

Okomentovat