2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

čtvrtek 24. prosince 2009

Vydařený Štědrý den

Budu celkem stručný, neb už se těším do postele, přece jen je půl jedenácté večer, a den byl sice povedený, ale nějaký dlouhý...
Ráno jsem vstával první, uvařil k obědu čočkovou polévku, a když se všici probudily a rozkoukaly (děti i Pavla, ta nakonec), jeli jsme do Mariánského údolí krmit zvířátka... (viz foto)
Po obědě všici kromě mne usnuly, začal jsem chystat vinnou klobásu na štědrovečerní večeři, děcka se dívala na jakýsi pohádkoví příběh, ale i pomáhala v kuchyni, pak jsem je po večeři vzal do sklepa, že jdeme hledat podložku k pantům Filípkových dveří (skutečně ji budu zítra instalovat, ale dnes to byla volba správného okamžiku)...
Maminka za námi přišla do sklepa, že už u nás byl Ježíšek a děti spěchaly vybalovat dárky. No, měly dohromady snad dvacet balíčků, kupodivu jsem Filípka i uspokojil (z papírové krabičky, barevých papírů a dřevěné destičky jako podložky) vyrobenou mini garáží pro autíčka. Pozdě jsme si totiž ve školce na nástěnce přečetli, co Filípek "psal Ježíškovi". Tedy, děti malovaly, paní učitelky zapisovaly, náš Filípek byl naštěstí skromný: auto, garáž a oříšky. Aut mám ve skříni ještě několik do rezervy, to vím, že ty malinké modely za tři pětky jsou šikovný dárek vždy, oříšky se taky našly, jen tu garáž jsem musel vyrobit, bo jsem si pozdě uvědomil, že to přání napsané ve školce na nástěnce bere Filípek smrtelně vážně.
No a pak večerní pohádka České televize - nová česká pohádka Láska rohatá v režii Hynka Bočana, která se točila nedaleko mé rodné Mladé Boleslavi, na Kokořínsku. "Chystám pohádku, do které Zdeněk Svěrák psal písňový text. Bude to točit Hynek Bočan a jmenuje se to Zlatý voči. Napsal jsem filmovou hudbu a ústřední píseň", uvedl v jednom rozhovoru 10.9. tohoto roku Jaroslav Uhlíř. I názvy pohádek se v průběhu natáčení, jak vidno, mění. Každopádně mně osobně se ta pohádka moc líbila. Viděl jsem v ní totiž pro nás dospělé taky jistý vzkaz: "podle paragrafu ... zakazuje se ..." a ve finále: byrokrat pekelník "dojel" na své vlastní paragrafy, byrokracie pokořila peklo... Nechť tam každý hledá co chce, já tam viděl tohle!
Ale shrnuto a podtrženo, den se vydařil, děti měly spoustu dárků, mi se ženou se navzájem obdarovali jen drobnostmi, neb "Vánoce jsou hlavně pro děti", a ta to má být.
A very merry Christmas and a happy New Year
Let's hope it's a good one without any fear

Žádné komentáře:

Okomentovat