2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pondělí 14. prosince 2009

Život s ortézou 3.

Co napsat k včerejšímu a dnešnímu dni? Co bylo nějak zajímavé či podstatné?
V prvé řadě jsem si všiml, že můj závěr z minulého povídání o autovracích byl mylný: červený Peguot 309 bez RZ stojí na Prušánecké 20 stále, PČR zjevně ještě "hledá majitele", aby s ním mohla začít jednat.
V sobotu jsem si všiml, že na Pálavském náměstí byly přistaveny dva velkoobjemové kontejnery na odpad. Škoda, že jsem si nevšiml, že by radnice nějak informovala občany o možnosti odložit tam věci, které jinak patří do sběrného dvora. Ve Vinohradském informu, vydávaném Kulturním, vzdělávacím a informačním centrem městské části Brno Vinohrady, ani v jinem zdroji jsem si zveřejnění nevšiml... A i na diskusi na uvedeném webu jsem si všiml, že nejsem první, kdo neinformovanost kritizuje:
V letošních "Informech" postrádám informaci, kdy budou na Pálavském nám. svozové kontejnerové dny, pokud ještě existují. Bývaly vždy 1x měsíčně v sobotu a letos jsem je ještě nezastihla. Pokud ano, je z vaší strany špatná informovanost občanů a potom se nemůžeme divit, že u popelnic jsou odložené věci, které tam nepatří. Jako např. PC, židle, nábytek, umyvadla ap. ... Chtělo by to v každém čísle informu připomenout!

V neděli jsem byl s dětmi a babičkou Zděňkou nakupovat v obchodním domě IKEA, Filípek si hrál v dětském koutku, Lenička se vozila v nákupním vozíčku, pak jsme byli ještě vedle v obchodním domě TESCO. Prostě poklidné nákupní dopoledne, i já si to vlastně pochvaluji, takže si uvědomuji, jak nenápadně podléhám klasickému konzumu.
Odpoledne doma Pavla i děti usnuly, jen já doučoval matiku neteř Lucku.
Večer jsme se chtěli zajít podívat na Geminidy, meteorický roj, ale bohužel bylo zataženo, nesvítily ani nejjasnější hvězdy. (Cituji z webu brněnské hvězdárny:)
V noci očekáváme maximum meteorického roje Geminid, jehož základem je planetka Phaethon. Za dobrých pozorovacích podmínek můžeme spatřit až několik desítek "padajících hvězd" za hodinu. Hvězdy ale z nebe nepadají. To jen malá kosmická zrnka končí svůj let tím, že se vypaří v zemském ovzduší.
Zvečera můžeme nad jižním obzorem spatřit největší planetu Sluneční soustavy - Jupiter. Září jasným, klidným světlem a už i malý dalekohled odhalí některé detaily. Třeba 4 Jupiterovy měsíce, které okolo planety obíhají.
V druhé polovině noci ozdobí zimní oblohu i načervenalý Mars. Nalezneme jej v souhvězdí Raka, kde vypadá jako jasná načervenalá hvězda. V současné době se Mars k Zemi stále více přibližuje. Bude tedy noc od noci lépe pozorovatelný.
Po půlnoci se odkrývají na obloze další skvosty Sluneční soustavy. dobře pozorovatelný je kupříkladu Saturn, který zdobí oblohu v souhvězdí Panny.

V pondělí odpoledne doučování Jarka, kamaráda, který mi pomáhal se stěhováním, služba za službu. Pak rychle vyzvednout děti od babičky (Pavla mi doma marodí, pokouší se o ni nějaký virus), doma je uspat a věnovat se chvíli blogu...

Žádné komentáře:

Okomentovat